1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه «همفشردگی» با هنربانی جاوید رمضانی در نگارخانه چهار

نمایشگاه «همفشردگی» با هنربانی جاوید رمضانی در نگارخانه چهار

نمایشگاه «همفشردگی» عنوان ششمین نمایشگاه از مجموعه «من» است که با آثاری متفاوت از هنرهای گوناگون و با هنربانی جاوید رمضانی روز جمعه ۱۴ مهر ماه جاری در نگارخانه چهار گشایش می یابد.

در این کارنما شانزده هنرمند آثار خود در شاخه های متنوعی از ابزارها و بیان های هنری موضوعی محوری چون « همفشردگی » را به نمایش گذاشته اند.
مدیوم آثار متفاوت بوده و آثاری در گستره، عکس، نقاشی، چیدمان، طراحی، چاپ و … در این کارنما ارائه خواهند شد.

اسامی صاحبان اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده است: سحر افتخارزاده، سارا بافتی زاده، نیلوفر تقی‌پور، زینب ثقفی، مسعود جزنی، سارا حسینی، هانیه دربندی، محدثه شادمهر،  مریم صفرزاده، دینا صنیعی، مانی کومار، امیر کوشامنش،حامد نورایی، علی نورپور، مهدی نعمتی، علی یحیایی

جاوید رمضانی در بیانیه این نمایشگاه در توضیح همفشردگی (Density) آورده است«جهان ما از فوتونها، الکترونها و هسته اتم تشکیل شده است. فوتون‌ها ذراتی هستند که گذر زمان بر روی آنان صفر می‌باشد، بنابراین فشرده ترین ذرات در جهان فوتون‌ها هستند. این اثر جرم آنها، باعث به وجود آمدن یک گذر زمان صفر بر روی فوتون‌ها است. با افزایش سرعت ذهن، چگالی بالا رفته و احساسات انسانی مسدود می‌شود. نبرد‌ها، خشم‌ها و رفتارهای سر نمونی تماماً در حال فروپاشی و انفجار است. جرم به جای زمان قرار می گیرد.
فوتون‌ها نیروی حرکت را از گذر زمان بدست می‌آورند. اتساع زمان فوتون‌ها را به سمت محیط‌های متحرک می‌کشاند و هستی نیروی خود را از این منطق کسب می کند.
زمانی که سرعت یک جامعه با قدرت ذهن انسانی افزایش می‌یابد، بطور همزمان جرم آنها هم افزاییش یافته و اصطکاک پدید می‌آید. فروپاشی آنچه معیارهای زیستن است؛ و تنش‌ها و درگیری های حاصل این فرآیند هستند.
منطق حاکم بر این نمایشگاه بررسی این فعل و انفعالات در حوزه‌ی هنر و با ابزار هنر است.»
جاوید رمضانی، پاییز ۱۳۹۶

نمایشگاه من۶، همفشردگی، ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۴ مهرماه در گالری چهار گشوده شده و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز ۲۴ مهرماه همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۱ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری روزهای شنبه تعطیل می‌باشد.
گالری چهار در تهران، خیابان دکتر علی شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره چهار واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «طنین زندگی۲» در ارسباران
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «روایت نزدیک» در تبریز

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست