1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « انقلاب ۵۷ » از نگاه مظفر طاهری

نمایشگاه « انقلاب ۵۷ » از نگاه مظفر طاهری

نمایشگاهی از آثارعکاسی روزهای انقلاب سال ۱۳۵۷ از نگاه ” مظفر طاهری ” از روز ۱۲ بهمن ماه جاری در محل نگارخانه دانشکده هنر و معماری صبا در دانشگاه شهیدباهنر کرمان گشایش می یابد.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) ایشان در این نمایشگاه تعداد ۵۷ قطعه عکس در اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر را ارایه کرده است.

انقلاب 57 از نگاه مظفر طاهری

در قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است:
در سال ۱۳۵۷ که حرکت انقلاب در کرمان آغاز شد، مظفّرطاهـری تنها ۲۰ سال داشت و به عنوان عکاسی آماتور عکاسی می کرد و در حمام خانه شان تاریکخانه ای روبراه کرده بود.
او همراه با جریان انقلاب در کرمان به ثبت لحظات جنبش پرداخت این مجموعه به جزچند مورد جزیی به مدت ۲۰ سال محفوظ ماند و جایی ارایه نشد.
یکی از دلایل آن شاید عدم سهم خواهی وی از انقلاب بود که دوست داشت، او به عنوان مظفر طاهریِ عکاس فعالیت کند و در مقابل عکسهایی که از انقلاب گرفته چیزی را مطالبه نکند.
خوشبختانه وی در حالی، ازسال ۱۳۷۸ به تدریس عکاسی در دانشکده هنر و معماری صبا در دانشگاه شهید باهنر کرمان پرداخت که هنوز کسی به جز سازمان اسناد ملی (آنهم در سال ۱۳۷۷) از آن باخبر نشده بود. در سال ۱۳۷۹، تعداد ۸۰ قطعه از عکس های او یکسال پس از شروع تدریس وی در دانشگاه، به کوشش بابک علیمحمدی افشار در یک کتاب چاپ شد.
این عکسها، گزیده ای از تعداد ۱۲۰ قطعه از مجموعه عکسهای مظفر طاهری بود که به سازمان اسناد ملی اهدا شده بود و طی ۱۵ سال اخیر به صورتهای مختلف در کتب، نشریات، روزنامه ها، رادیو و تلویزیون، در و دیوار شهر و در مراسم متعددی که به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود، مورد استفاده قرار گرفته است.
وی سال گذشته تعداد ۵۷ قطعه از عکس های انقلاب را که تعدادی از آنها برای نخستین بار به نمایش گذاشته میشد در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد و امسال دوباره همان مجموعه به همت امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان در نگارخانه دانشکده هنر و معماری صبا برگزار می شود.
این نمایشگاه در روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه جاری گشایش یافته و تا پایان روزسه شنبه ۲۱ بهمن ماه مهیای پذیرش علاقه مندان به دیدار از مجموعه عکس های تاریخی می باشد.

پیشین
نمایشگاه جشنواره عکس نگاه در مشهد
پسین
اردوی جشنواره عکس شهر بهارنارنج«ساری» برگزار شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست