1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « اهل حرم » میزبان عکاسان عاشورایی

نمایشگاه « اهل حرم » میزبان عکاسان عاشورایی

نمایشگاهی از آثار عکاسان عاشورایی با عنوان « اهل حرم » از عصر روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه جاری(هشتم ماه محرم سال ۱۴۳۷) در نگارخانه شفق گشایش می یابد.

این نمایشگاه که با مشارکت و حمایت پایگاه عکس چیلیک برگزار شده است، دربرگیرنده تعداد ۳۰ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید از ۳۰ عکاس عاشورایی است که از ابعاد حماسی – عرفانی سوگواری ها در تاسوعا و عاشورای حسینی عکاسی و ارایه شده اند.
نمایشگاه « اهل حرم » میزبان عکاسان عاشورایی در متن قاب نخست این نمایشگاه عکس « اهل حرم» آمده است: مگر نه اینکه عاشورا به وسعت همه ی تاریخ است و تا هر کسی را در این صحرای بلا نیازمایند از این عرصه بیرون نمی برند! پس چگونه است ابتلائاتی چنین شورآفرین و شیداگر در این وسعت به جان و روح خلق در افتاده است و باز هم تفسیر مظلوم ناکام مانده است؟  مظلومیتی که – فارغ از اهلیت و قومیت و جغرافیا – هر چه سعی داری تا درک و ثبتش کنی، بیشتر غیرقابل وصفش می یابی.
مظلومیتی که در سایه عنایت توانسته است این شور و شیدایی را مستقل از تجربه عکاسان نامدار ،گاه! در دوربین های عکاسی عده ای مشتاق متجلی کند و لحظه ای ناب از یک عرفان حسینی را به تصویر بکشد.
نگاه عکاس عاشورایی ، فن و دانش و مهارت عکاسی از سوگواری حسینی را زیر سایه « ما رایت و الا جمیلا » می بیند و می کوشد تا در این گستره ی عظیم که شورشی به جان خلق عالم می اندازد زیبایی را درک کرده و به تصویر بکشد.
هر قاب اثر نمایشگاه « اهل حرم » عکس اشک و ناله ای است که عکاسان عاشورایی به واسطۀ باورشان در مسیر اعتلای بیان حقیقت به سعی تصویر کشیده اند.

اسامی عکاسان صاحب اثر در نمایشگاه عکس « اهل حرم » به این ترتیب است: یدالله عبدی ، معصومه اصغری ، ابراهیم باقرلو ، اصغر بشارتی ، احمد زعفری ، علی معصومی ، معصومه حضرتی ، فاطمه حجازی ، نیما خالدی کیا ، لادن شجاع ، ماهرخ شش بلوکی ، سارا فیروزی ، محسن زارع ، محمدرضا خرازی ، حسین ملکی ، مهدی ویسانیان ، سمیه هاشمی ، محمد منصوری ، میترا محمدی ، مهدی کاظمی خالدی ، مجتبی محسنی ، سمانه نوری زاده ، جواد میرزاپور ، حمیده فنایی ، محمدرضا رحیمی ، مصطفی کریمی ، سیدعرفان علی پور ، مریم اسدی ، امیررضا معینی ، فاطمه میرالی و مهدی سروری .

نمایشگاه گروهی عکس « اهل حرم » در ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه گشایش یافته و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.
نگارخانه شفق، در تهران، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان بیست ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای شفق واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « تهران ۹۵ با شش » در نگارخانه فانوس
پسین
فراخوان سومین سوگواره ی ملی عکس قاب شیدایی

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتی
    ۰۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۲۰

    نمایشگاه اهل حرم تلاش و ادامه حرکت سنجیده و حرفه ای در مستند نگاری آیین های عاشورایی ماست، نمایشگاهی از دوستان و همراهان پایگاه عکس چیلیک.
    عکس های راه یافته به نمایشگاه هم در ساختار و هم در معنا و محتوا قابل تقدیرند.
    در این نمایشگاه عکس های را میتوان مشاهده کرد که در پناه ساختار و ترکیبی هنرمندانه و مستند معنویت عاشورایی را به تصویر کشیده اند. و عکس های آبستره که از ورای فرم به معنا و محتوا دلبستگی معنوی رسیده اند. در این مجموعه که با تکیه بر نگاه مستند به این آیین بناشده است، اما تفاوت نگاه در سبک و ارائه چشم گیر است.
    از ساختار قوی و مستند تا نگاه گرافیکی و انتزاعی، که هوشمندانه به معنا نیز رسیده است.
    دست مریزاد و خدا قوت به عکاسان مجموعه و پایگاه عکس چیلیک.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست