1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « در میان اتوبان‌ها » در نگارخانه محسن

نمایشگاه « در میان اتوبان‌ها » در نگارخانه محسن

نمایشگاهی از آثار عکاسی مهدی عبدالکریمی با عنوان « در میان اتوبان‌ها » از عصر روز جمعه ۳۰ بهمن ماه جاری در نگارخانه محسن گشایش می‌یابد.

عکاس در قاب نخست این نمایشگاه در قالب استیتمنت نمایشگاه چنین آورده است: «جامعه پدیده‌ای است غیر طبیعی، چرا که همواره با طبیعت خویش در ستیز است . جامعه به واسطه تغییر در ساختار خاستگاه‌اش تشکیل می‌شود و با خلق مفاهیم جدید، تعریف خود را حفظ می‌کند. مفاهیمی که در بدو تشکیل آن جامعه زیرساخت‌های آگاهی خالقان را فراهم نموده‌اند، به مرور زمان به ابزاری بدل می‌شوند که فرسوده شده و رو به نابودی می‌روند. تشکیل جامعه امری -است غیرطبیعی، چرا که در اساس، خود دارای ساختاری سرکوب‌گر است. جامعه زاده‌ی فرایندی است که به ناچار خود و بسترش را رام می‌کند».

مهدی عبدالکریمی نگارخانه محسن در میان اتوبان هاهمچنین در بخشی از متن منتشر شده در کاتالوگ این نمایشگاه به قلم « زانیار بلوری » آمده است: «روایت عبدالکریمی روایتی نیست از روزگاری که اسطوره‌ی طبیعت مکان زایش بود و کوه به سبب مأمن و مأوای انسان، مقدس و قابل احترام. روزگاری که خدای خدایان و فرمانروای آسمان‌ها زئوس برفراز کوه از مادر زاده شد. موسی ده فرمان خداوند را در کوه سینا دریافت کرد. محمد بر بالای کوه، در غار حرا با جبرئیل دیدار کرد و زرتشت در بالای کوه با اهورامزدا سخن گفت. روزگاری که در برابر عظمت و بزرگی کوه، انسان و فرهنگ‌اش هیچ نداشت جز کرنش و پرستش. به شکلی کاملا متضاد، روایت عبدالکریمی روایتی است از امروزی که کوه هیچ نیست جز تلی خاکِ قابل جابه‌جایی و انتقال. روزگار فجیع‌ترین امکان اسطوره‌زدایی از طبیعت، توسط انسان. روزگار کندن، تغییرشکل دادن، منهدم و مسطح و جابه‌‌جا کردن. روزگار ساختن کوه در خطِ تولیدِ بدیل‌سازِ طبیعی؛ چمن خشک و گل بی‌بویِ مصنوعی، پارک‌های گَرد و خاکِ جنگلی. روایت عبدالکریمی روایتی است از تاراج، از عصر معدن و گرانیت و سرامیک و ویلا و آپارتمان؛ روایت عصر آدم‌های کوه‌خوار. بحرانی معاصر به سبب طمع و ولع، فرسایش زیاد، کمبود زمین، گسترش بی‌رویه جمعیت و ساخت‌وساز.»

مهدی عبدالکریمی متولد سال ۱۳۶۵ در تهران و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارتباط تصویری(گرافیک) از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران کرکز است.
عبدالکریمی دانش عکاسی را در محیط خارج از دانشگاه آموخته و با برگزاری نمایشگاه عکس « در میان اتوبان ها » سومین نمایشگاه انفرادی را برای سوابق اجرایی و هنری خود رقم زده است.
نمایشگاه عکس « در میان اتوبان ها » ساعت ۱۶ روز جمعه ۳۰ بهمن ماه گشایش می یابد و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت . سایر علاقه مندان می توانند تا پایان روز ۱۲ اسفندماه همه روزه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این عکس ها دیدن کنند .
نگارخانه محسن در تهران، بزرگراه شهیدمدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان،خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی واقع شده است .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تسلیت به عکاس کارشناس؛ فرهاد سلیمانی
پسین
نخستین نشست آشنایی با عکاسان پیشگام برگزار شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست