1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « دوران مادری » در نگارخانه ماندگار اراک

نمایشگاه « دوران مادری » در نگارخانه ماندگار اراک

نمایشگاهی از آثار عکاسی مستند فاطمه عابدی در نگارخانه ماندگار شهر اراک در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکاس تعداد ۲۵ قطعه عکس رنگی در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر را که دستاورد نزدیک به نیمسال تلاش و تمرکز بر موضوع است را به نمایش گذاشته است.

دوران بارداری فاطمه عابدی اراکنمایشگاه عکس « دوران مادری » دومین نمایشگاه انفرادی از آثار عکاسی این جوان است که با نگاهی مستند برگزار می شود.

عکس های این نمایشگاه بنابر اظهار نظر عکاس به پاس ارج نهادن به شان و جایگاه مقام مادر تهیه شده است که سختی هایی در دوران بارداری فرزندش متحمل می شود. این مجموعه عکس مستند دوران بارداری بانویی در آستانه مادر شدن را به تصویر می کشد و روند زمانی طی شده تا پس از تولد نوزادان را به نمایش می گذارد.

وی با بیان اینکه این مجموعه حس و حال و شرایط دوران بارداری یک زن و همچنین دوران پس از تولد نوزاد را به نمایش می‌گذارد، گفت: در طول این شش ماه کلیه شرایط و احوالات و تمام رفت و آمدها و مراجعات به پزشک به تصویر کشیده شده است که گویای اهمیت سلامت مادر و جنین و همچنین درک زن باردار و دوران بارداری از سوی خانواده و همسر است.

عابدی افزود: در این مجموعه همچنین دوران پس از تولد نوزادان که دوقلو بودند، شرایط خانواده و نوع مسئولیت‌پذیری آنها نیز به تصویر کشیده شده است.

این عکاس با اشاره به اینکه عکاسی را به صورت آکادمیک گذرانده است و فارغ‌التحصیل رشته عکاسی از دانشکده هنر و معماری است، گفت: تجربه عکاسی در بیمارستان را در کارنامه کاری خود دارم به همین دلیل همواره تلاش داشتم با توجه به اهمیت زایمان طبیعی مجموعه‌ای را در این راستا تهیه کنم که تاکنون میسر نشده است، اما سوژه عکاسی از دوران بارداری نیز کاملا اتفاقی رقم خورد و شش ماه کامل در کنار این مادر بودم تا شرایط و احوالات وی را ثبت کنم.

نمایشگاه عکس « دوران مادری » عصر روز جمعه بیستم فروردین ماه جاری در محل نگارخانه ماندگار گشایش یافته و علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان روز ۲۵ فروردین ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه ماندگار واقع در استان مرکزی، شهر اراک، خیابان شهیدمصطفی خمینی، مقابل مجتمع آسمان واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکاسان تور چیلیک به « اسالم و خلخال » می روند
پسین
هیات مدیره جدید انجمن عکاسان ایران معرفی شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست