1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « سلفی نابلدان » در نگارخانه دنا

نمایشگاه « سلفی نابلدان » در نگارخانه دنا

نمایشگاه عکسی از آثار حمید جانی پور با عنوان « سلفی نابلدان » همراه با رونمایی از کتاب نمایشگاه عصر روز جمعه ۳۱ اردی بهشت ماه جاری در محل نگارخانه دنا برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، جانی پور در این نمایشگاه تعداد ۱۸ قطعه عکس سیاه سفید در اندازه ۴۰ در ۵۰ سانتیمتر را با موضوع خودنگاره های نسلی که تجسمی از عکاسی با موبایل نداشته اند پرداخته است.

حمید جانی پور - سلفی نابلدان - دنادر بخشی از قاب نخست نمایشگاه عکس « سلفی نابلدان » آمده است: مجموعه عکس «سلفی‌نابلدان» به خودنگاره‌های نسلی می‌پردازد که تجسمی از عکاسی با موبایل نداشته‌اند.

رویکردمان تحلیل خودنگاره در نقاشی و عکاسی است. تحلیلی که خودنگاره را با دیدگاه انتقادی به نظریۀ «مرگ مؤلف» مطرح می‌سازد. نظریۀ «مرگ مؤلف» رولان بارت از آرای مهم و پر استناد به ویژه در نقد هنری است.

با توجه به این‌که «خودنگاره» هنری فردگرا و معطوف به شخص مؤلف است، در اینجا به مثابۀ نمودی از مؤلف فرض می‌شود و سؤال‌هایی مطرح می‌شود، از جمله: آیا می‌توان نظریۀ «مرگ مؤلف» را در همۀ آثار هنری تعمیم داد؟ آیا این نظریه در تحلیل تصاویر خودنگاره، اعم از نقاشی یا عکاسی، هم‌چنان کارایی لازم را در حذف مؤلف دارد؟

حضور تصویر فرد در خودنگاره بی دلیل و خالی از احساس نیست؛ در واقع نمایانگر رابطۀ میان فرد یا مؤلف با دنیای درون و بیرون اوست. حضور مؤلف درخودنگاره‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا به مثابۀ نشانه‌ای از مؤلف است. پس مؤلف را در همۀ آثار نمی‌توان حذف کرد، به ویژه در آثار هنری که تصویر مؤلف حضوری تمام و کمال داشته و یا به عنوان یکی از اجزا و عناصر اصلی
حمید جانی پور متولد تیرماه سال ۱۳۶۱ است و از سال ۱۳۸۰ به شکل جدی تری به عکاسی و بیان دغدغه ها پرداخته است.

به تصویر در آمده باشد و مخاطب حضور فرد یا مؤلف را به مثابۀ کلیت موضوع یا عنوان اصلی اثر و یا در زمرۀ اجزای اصلی موضوع ببیند.
طراحی پوستر نمایشگاه را فرشید پارسی کیا با حمایت نشر مشکی برعهده داشته است.
نمایشگاه عکس « سلفی نابلدان » عصر روز جمعه ۳۱ اردی بهشت ماه جاری در نگارخانه دنا همراه با رونمایی از کتاب نمایشگاه گشایش یافته و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.
علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان دوشنبه ۱۰ خردادماه سال جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه دنا در تهران ، میدان فردوسی ، خیابان شهید سپهبدقرنی ، بعد از چهارراه طالقانی ، کوچه سوسن ، شماره ۴ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس رهگذر شب در بوشهر
پسین
دوره آموزشی سه روز با عکاسان در قم آغاز شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست