1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « سوگواری برای خواهر مرده » در نگارخانه مهروا

نمایشگاه « سوگواری برای خواهر مرده » در نگارخانه مهروا

نمایشگاهی از آثار عکاسی حمید جانی پور و روزبه روزبهانی با عنوان " سوگواری برای خواهر مرده " از عصر روز جمعه ۷ شهریورماه جاری در نگارخانه مهروا گشایش می یابد.
عکاسان در این نمایشگاه تعداد ۴۰ قطعه عکس سیاه سفید و رنگی در اندازه های گوناگون را در سفری که به استامبول داشته اند انتخاب و به نمایش گذاشته اند.

نمایشگاه « سوگواری برای خواهر مرده » در نگارخانه مهروا

در قاب ابتدای این نمایشگاه به قلم روزبه روزبهانی آمده است:
می‌رویم سفر. چمدان‌مان را می‌بندیم. سعی می‌کنیم چیزی را از قلم نیندازیم. تلاشی مضاعف می‌کنیم تا خستگی‌های‌مان را فراموش کنیم، اما بی‌شرف‌ها- همین خستگی‌ها- خودشان را پنهانی جا می‌کنند و وقتی اصلاً توقع‌شان را نداریم ناگهان پیدای‌شان می‌شود. گاهی در همان چمدان کنار دوربین، گاهی در جیب شلوار جین و گاه در نگاه خوشحال مردمی دورتر از ما. عکاسی، ثبت لحظه‌هایی‌ست که با ادراک و فاهمه‌‌ی ما یکی می‌شوند و دستور می‌دهند تا شاتر را فشار دهیم. جهان‌بینی ما همان دنیایی است که دوست داریم ببینیم. استانبول جایی دورتر از خیابان استقلال آغاز می‌شود. وقتی که بین خانه‌ها بند رخت آویزان است و رخت‌ها انگار پرندگانی در حال پروازند. جایی که زندگی بدون تکلف ادامه دارد و زندگی، دور از چشمان نامحرم توریست‌ها به تو لبخند می‌زند. لبخندی که می‌شود شفقت و دلسوزی شهری را برای شهر دیگر در آن دید. شهر دوم چاق شده، موهایش ریخته و دارد کم‌کم تمام می‌شود؛ شهری که هر سال هزاران آدم چمدانشان را در آن می‌‌بندند تا در شهر دیگر کمی زندگی کنند.

این نمایشگاه ساعت ۱۶ عصر روز جمعه ۷ شهریور ماه گشایش یافته و علاقه مندان می توانند همه روزه -به جز پنجشنبه ها- تا پایان ۱۷ شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه مهروا در تهران، خیابان کریم خان زند، شهیدعضدی، شماره ۳۸ واقع شده است.

پیشین
نمایشگاه گروهی عکاسان نفت در حوزه هنری
پسین
تور تخصصی عکاسی چیلیک با نگاهی مستند برگزار شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست