1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « طلوع یک رویا » در نگارخانه ژرفای هنر دزفول

نمایشگاه « طلوع یک رویا » در نگارخانه ژرفای هنر دزفول

نخستین نمایشگاه انفرادی از عکس های محمد شکوهی راد با عنوان طلوع یک رویا عصر روز جمعه ۱۴ اسفندماه جاری در نگارخانه ی ژرفای هنر شهرستان دزفول برگزار می شود.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه ۶۴ اثر منتخب از عکسهای محمد شکوهی راد به معرض نمایش در خواهد آمد و موضوع آثار اغلب در زمینه ی طبیعت و میراث فرهنگی با نگاه و رویکرد فاین آرت می باشند.

طلوع یک رویا در دزفولمحمد شکوهی راد به عنوان استیتمنت نمایشگاه در متن قاب نخست نمایشگاه طلوع یک رویا آورده است:
ماه ها و سالها را با نور و رنگ ، با ابرها و آسمانی زیبا زندگی کردم…
درختان، رودها و روزهای پر از زیبایی که یکی پس از دیگری با غروب خورشید می رفتند… و خبر گذر عمر بودند برای من… که نوجوانی ات را لحظه به لحظه پشت سر می گذاری…
دنیای ما پر از زیبایی ست و اما ما اسیر روزمرگی هایی که پلکی نامرئی روی چشمانمان کشیده اند… حتی اگر در دامان طبیعت باشیم آنچنان که باید زیبایی ها را نمی بینیم و حس نمی کنیم…
عکاسی به من آموخت که خوب نگاه کنم… حتی ساده ترین عناصر طبیعت را به زیباترین شکل ببینم.
یک گل…
یک لکه ی تنهای ابر…
یک رود جاری…
یک بیشه ی مِه زده…
یک طلوع یا غروب خورشید…
و فهمیدم که باید یک دنیا را خوب ببینم…
در دید عامیانه، عکاسی چیزی نیست جز در دست گرفتن دوربین و ثبت عکسی از یک منظره که وجود دارد… ارزشی در این بین برای عکس قائل نیستند چون عکس معنا و مفهوم خود را در دنیای مدرن امروزی گم کرده است.
اما برای من، عکس یعنی چیزی که من می بینم، و سهیم کردن دیگران در این همه زیبایی پنهان… اینکه یک هنرمند بتواند دنیا را آنگونه که خود میبیند با یک عکس برای دیگران توصیف کند، کمتر از هنر نقاشی و سایر هنرهای بصری نیست.
عکاسی هم علم است و هم هنر، عکاسی تقاطعیست بین علم فیزیک نور و دید هنری و خلاقانه…، که عکاس با صرف سالها وقت و هزینه در زمینه ی یادگیری آن به مرحله ای میرسد که آثارش میتوانند در معرض دید عموم قرار گیرند.
دوربین و دیگر تجهیزات به عکاس در این راه کمک می کنند تا دنیا را همانگونه که میبیند ثبت کند و من در این نمایشگاه میخواهم دنیا را به شما نشان دهم از دریچه ای که همیشه من به آن می نگرم…

نمایشگاه عکس « طلوع یک رویا » عصر روز جمعه ۱۴ اسفندماه جاری گشایش یافته و علاقه مندان می توانند تا پایان روز ۲۸ اسفند ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه ژرفای هنر در استان خوزستان، شهرستان دزفول، خیابان شریعتی، بین خیابان های خیام و ۴۵متری فتح المبین واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
دومین نشست آشنایی با عکاسان پیشگام برگزار شد
پسین
کتاب « هفت مجموعه عکس مستند » منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست