1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « عاشورا » در موزه عکسخانۀ شهر

نمایشگاه « عاشورا » در موزه عکسخانۀ شهر

دویست و هشتمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر از روز دوشنبه ۵ آبان ماه جاری به نمایشگاهی با عنوان " عاشورا " اختصاص یافت.
در این نمایشگاه تعدادی عکس های دیده نشده از مراسم عزاداری در دوره قاجار به همراه عکس های معاصر از بایگانی موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه « عاشورا » در موزه عکسخانۀ شهر

در بخشی از قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است: تاریخ آدمی بستگی تام با میراث بشری دارد. بی هیچ تردیدی پیشینه جوامع را با میراث بر جای مانده از نیاکانش ارزیابی می کنند. هر ملتی در طول حیات خویش صاحب آیین ها و آداب جمعی است که رفته رفته و در طول تاریخ، پیدایش، پالایش و مدام توسط گروه های انسانی تجدید خلق می شود و حس هویت و زایش را برای شان به ارمغان آورده و تنوع فرهنگی را ترویج می کنند. برگزاری آیین دسته جمعی سوگواری عاشورای حسینی (ع) یکی از همین آیین هاست که به ستایش از پایمردی و جوانمردی امام و یارانش که در دهم محرم سال ۶۱ هجری توسط حکومتی ظالم به شهادت رسیدند به انجام می رسد.
" سید محسن هاشمی " 1386 موزه عکسخانه شهر به همین مناسبت ۹ قطعه عکس دیده نشده از عزاداری محرم در دوره قاجار را به همراه منتخبی از عکس های عزاداری در دوره معاصر، از آرشیو موزه به نمایش می گذارد.
علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از ۵ آبان تا ۱ آذر ۱۳۹۳ در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۳، ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه ها ۹ تا ۱۳ به عکسخانه شهر مراجعه کنند.
موزه جمعه‌ها وتعطیلات رسمی تعطیل است.
موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، نبش میدان بهارشیراز واقع شده است.

پیشین
نمایشگاه گروهی ” عکس و اشک ” در نگارخانه مهر
پسین
گزارش تصویری: گشایش نمایشگاه « اهل حرم » در خوانسار

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست