1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه دوربین و تجهیزات عکاسی فیلمی در رشت

نمایشگاه دوربین و تجهیزات عکاسی فیلمی در رشت

نمایشگاه دوربین و لوازم قدیمی عکاسی توسط انجمن عکاسان رشت در دفتر موسسه سبزکاران در رشت برگزار شد.
نمایشگاه دوربین و تجهیزات عکاسیبه گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه مجموعه های شخصی آقایان افشین میرزائی و مجتبی صفری قربانی با حضور صاحبان مجموعه به نمایش گذاشته شد و توضیحات لازم درباره ی دوربین عکاسی به مثابه یک رسانه تاثیرگذار در وسعت حفاظت از محیط زیست به حاضرین در این نشست عکاسی ارایه شد.

دفتر موسسه سبزکاران بالان در شهر رشت یکی از دفاتر فعال در حوزه فعالیت های زیست محیطی است که در خصوص آموزش و ایده و راهکارها سالهاست نشست هایی فرهنگی_هنری را برای علاقمندان به حوزه عکاسی در محیط زیست برگزار می کند.

این مجموعه ها شامل دوربین های قدیمی، در قطع های بزرگ، متوسط و کوچک بود که قدیمی ترین دوربین این مجموعه مربوط به سال ۱۹۳۲ میلادی و لواز جانبی قدیمی تر مربوط به سال ۱۹۲۳ میلادی نیز در این مجموعه دیده می شد.

نمایشگاه دوربین و تجهیزات عکاسیدر این نمایشگاه اسناد و عکس هایی مربوط به سال های ۱۳۱۰ خورشیدی از شهر رشت در معرض دید قرار گرفت.

 

از سایر لوازم قابل اشاره که در معرض نمایش قرار گرفت می توان به مجموعه نگاتیوها، اسلایدها، فیلترهای عکاسی، فلاش ها و نورهای مصنوعی، دوربین های فیلمبرداری ۸ و ۱۶ میلیمتری و آپارات های نمایش فیلم اشاره کرد.

نمایشگاه دوربین و تجهیزات عکاسیهمچنین کارگاهی با عنوان “سیر تحول عکاسی از آنالوگ تا دیجیتال” توسط الوند رضازاده رییس انجمن عکاسان رشت برگزار شد.

که ازعمده مباحث مطروحه دراین کارگاه می توان به تاریخچه پیدایش و ساخت انواع دوربین های عکاسی درکشورهای مختلف جهان، روش های ساخت انواع فیلم های عکاسی، کاربرد فیلترها در عکاسی رنگی و سیاه و سفید، روش های چاپ و ظهور فیلم عکاسی، همچنین جایگزینی دوربین های دیجیتالی، انواع سنسورها و کاربرد آن ها و همچنین شباهت ها و تفاوت های عکاسی آنالوگ ودیجیتال اشاره نمود.

انجمن عکاسان رشت و دفتر موسسه سبزکاران در شهر رشت با اعطای گواهی حضور به شرکت کنندگان برتر در این نشست و ثبت عکس گروهی به این حضور پایان دادند.
عکس ها: نریمان قربانی

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
یادداشت : ده سالگی انجمن عکاسان ایران بر چه کسی مبارک است؟
پسین
نهمین نمایشگاه سالیانه عکس انجمن عکاسان استان گلستان در گرگان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست