1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس‌ « سوگ‌واران » در موزه عکسخانه شهر و نگارخانه لاله

نمایشگاه عکس‌ « سوگ‌واران » در موزه عکسخانه شهر و نگارخانه لاله

نمایشگاه عکس‌ « سوگ‌واران » به مناسبت ماه محرم و گرامی داشت تاسوعا و عاشورای حسینی ، عصر دوشنبه سوم مهرماه جاری در موزه عکسخانه شهر و نگارخانه لاله برگزار می شود.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، نگارخانه لاله و موزه عکسخانه شهر در اقدامی مشترک و هم‌زمان نمایشگاهی از عکس‌های تاریخی مرتبط با ایام محرم را با عنوان «سوگ‌واران» برگزار می‌کنند.
در متن قاب نخست این نمایشگاه عکس آمده است: یکی از ویژگی‌های برجسته عکس‌های تاریخی، ثبت وقایع و سندی برای شناخت و بررسی دوران گذشته است. از آغازِ ورود عکاسی به ایران در دوره قاجار به تدریج برخی از عکاسان توانستند رفتارها و آئین‌های جمعی مردم را ثبت کنند. یکی از این آئین‌ها، سوگواری برای امام حسین(ع) است. تصاویر زیادی از آیینهای سوگواری در عصر قاجار و پس از آن به جای مانده است. در این مجموعه برگزیدهای از چندین دوره تاریخی و تصاویری از هیات‌های عزاداری، تکیه‌ها، دسته‌های سینه‌زنی و آئین تعزیه انتخاب شده است.
نمایشگاه عکس «سوگواران» در دوبخش، شامل ۳۲ قطعه عکس با چیدمانی تازه در نگارخانه لاله و بخش دیگر شامل ۲۳ قطعه عکس در موزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود.
این مجموعه‌ها و اسناد تصویری روایتگر دوران گذشته و ارادت مردمان ایران زمین به امام سوم شیعیان است که این موضوع همیشه در طول تاریخ ساری و جاری بوده است. با این تصاویر در تاریخ سفر می‌کنیم و با تجربیات زیسته پیشینیان آشنا می‌شویم. امید است که این رویداد زمینه‌ای برای توجه به مسائل تاریخی، مردمنگاری و جامعهشناسی فراهم آورد.
آیین گشایش نمایشگاه روز دوشنبه ۳ مهر ماه۱۳۹۶ ساعت ۱۶ تا ۱۹، هم‌زمان در موزه عکسخانه شهر و نگارخانه لاله برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۴ مهرماه تا ۹ آبان ماه(به غیر از ایام تعطیل) برای بازدید از نمایشگاه به این دو مرکز مراجعه نمایند.
موزه عکسخانه شهر: بازدید: ۴ مهر تا ۹ آبان ۱۳۹۶ / ساعت ۹تا ۱۳-۱۴تا ۱۷ / پنج شنبه ۹ تا ۱۳.
نشانی: میدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، ضلع جنوب غربی
نگارخانه لاله: بازدید :۴ مهر تا ۹ آبان ۱۳۹۶ / ساعت ۹ تا ۱۳-۱۴تا۱۹.
نشانی: خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمال پارک لاله،جنب هتل لاله

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نگاه های برتر تور عکاسی از گل آفتابگردان معرفی شدند
پسین
نمایشگاه عکس « مناظر ایران » در بوزانسون فرانسه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست