1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «آن جا بودگی» در گالری طراحان آزاد

نمایشگاه عکس «آن جا بودگی» در گالری طراحان آزاد

نمایشگاه عکس «آن جا بودگی» دستاورد گروهی تعدادی از عکاسان از روز جمعه ۲ شهریور در گالری طراحان آزاد به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه یازده عکاس ایرانی، خارج از موطن خود، از طریقِ ایجاد ارتباطی مجازی با نگاه به ­نمایشگر دوربینِ عکاسی، موقعیت انتخابیِ خود را در ایران، قاب بسته و عکس­برداری کرده ­اند.

در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه به قلم «مسعود مومن ها» آمده است: برخلاف سنتِ عکاسی که در آن هر قطعه عکس از حضور و “آن­جا” بودنِ عکاس خبر می‌دهد، در عکس‌هایِ این نمایشگاه، حضورِ فیزیکیِ عکاس در زمانِ حالِ عکس­برداری به­ تعلیق درآمده ­است. این عکاسان بی‌آن­که خود در “آن­جا” حاضر باشند، و با نوعی “آن–جا-بودگیِ” زیسته، حضورِ “شیء آن جا” را ثبت کرده و سپس با ویرایشی دلخواه، به فرایند نمایش سپرده‌اند.

پروژه‌ای که در گام نخست با درخواست من از این یازده عکاس شکل گرفت، و در ادامه ­ی کار با اجرای خواسته‌هایشان، در “غیاب”‌ آنها به انجام رسید.

نمایشگاه عکس «آن جا بودگی» ساعت ۱۶ روز جمعه ۲ شهریور ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان ۷ شهریور ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار در گالری طراحان آزاد دیدن کنند.

گالری طراحان آزاد در: تهـران، میدان فاطمی ، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان نخستین جشنواره سراسری عکس لالجین شهر جهانی سفال
پسین
نمایشگاه گروهی عکس « نگاه » در مجموعه بازیل اهواز

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست