1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «الف» در نگارخانه دانشگاه هنر

نمایشگاه عکس «الف» در نگارخانه دانشگاه هنر

نمایشگاهی از آثار ۴ تن از دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته عکاسی دانشگاه هنر از روز جمعه ۷ دی ماه جاری با عنوان: «الف» در گالری دانشگاه هنر گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که با عنوان «۴دانشجو و ۴نمایشگاه» نیز معرفی شده است، نخستین نمایشگاه از سری نمایشگاه‌های ماهانه‌ی عکس دانشگاه هنر‌ است که با عنوان «الف»، مجموعه‌ عکس‌هایی از آثار و نگاه: سها اسدی، صدرا باقری، محمد مهرآرا و هادی ابراهیمی بسطامی را به نمایش گذاشته است.
از روز جمعه ۷دی‌ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دانشگاه هنر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه دستاورد تلاش ۴تن از دانشجویان کارشناسی ارشد عکاسی دانشگاه هنر است که از هر عکاس یک مجموعه عکس به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه عکس «الف» روز جمعه ۷ دی ماه گشایش یافته و علاقه‌مندان می توانند برای دیدار از این ۴مجموعه عکس تا پایان روز جمعه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۷ به گالری دانشگاه هنر مراجعه کنند.
گالری دانشگاه هنر در تهران، چهارراه ولی‌عصر(عج)، کوچه بالاور واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس بابک بهاری با عنوان «پلیز کال می» در گالری تم
پسین
کارگاه رایگان « عکاسی با موبایل در سفر »

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتى
    ۱۷ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۱۷

    در طول مدتى که همراه گروه #دیدار
    #پایگاه_عکس_چیلیک از نمایشگاه هاى عکس سطح شهر تهران بازدید کردیم، نمایشگاه”الف” از آن معدود نمایشگاه هایى بود که حظ دیدارش به جان نشست و ارزش دیدن داشت.
    ۴ مجموعه عکس از ۴ عکاس، که هر یک با نگاه شخصى به باز آفرینى تفکر و دغدغه خود در قاب عکس پرداخته بودند.
    مجموعه “دگرمن ها” مجموعه اى که در ابتدا از لحاظ بصرى تنها ٨ پرتره معمولى به نظر مى رسید، عکس نوشت مجموعه حاکى از خلاقیت در اندیشه و نگاه عکاس بود که مخاطب را به دوباره و دوباره دیدن عکس ها وا مى داشت، نوع نگاه و برخورد عکاس با موضوع در عین سادگى ، هوشمندانه ، خلاق و جسور بود.
    نوع قیمت گذارى عکس ها ، اینقدر دور از باور ارقام نجومى این روزها بود که کلام عکاس را در اینکه دوست ندارد هنر را به پول آغشته کند بیشتر باور کردم.
    در دوره اى که بت هاى عکاسى
    در توهم خودبزرگ بینى و سرخوشى پرستیده شدن در میان جماعتى ساده اندیش ، جز خود، کسى و پرستندگانشان را “عکاس” نمى دانند،
    عکاسانى این چنین گم نام، مستعد و خلاق و دور از حاشیه و حمایت مدعیان هنر در کنجى که متعلق به دانشگاه و هنر است این چنین در سکوت هنرنمایى مى کنند.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۱۸ دی ۱۳۹۷ ۰۲:۱۱

    نمایشگاه الف، که ۴ نمایشگاه از ۴ دانشجوی کارشناسی ارشدعکاسی بود و در گالری دانشگاه هنر برگزار شده بود.
    با اینکه گالری فضای خوب و مناسبی برای ارائه آثار داشت اما تابلو و یا نشان واضحی نداشت و برای پیدا کردن آن دچار مشکل شدیم. به نظر می آید دانشگاه صاحب نامی و معتبری مانند دانشگاه هنر که امکان خوبی همچون این گالری دارد، باید فعالیت و دلسوزی بیشتری در جهت احیا و شناساندن این مکان برای مخاطب انجام دهد. کمترین کار نصب یک تابلو مناسب برای سر درِ ورودی این گالری است.
    در مواجه با مجموعه آثار ۴ دانشجوی عکاس که در واقع پروژه های دوره ای این عکاسان بود، جسارت و خلاقیت خوبی قابل مشاهده شد، گرچه ارائه آثار بسیار ساده صورت گرفته بود، به غیر از مجموعه “از دنیای دیگر ” که آثار قاب شده بودند.
    مجموعه” آویختگی” با جسارت خوبی به تفاوت و تناقض پوشش و رفتار دانشجویان و محیط دانشگاه پرداخته بود.
    مجموعه عکس های “افقهای اتفاقی” یک موضوع ساده را دستمایه مجموعه عکس هایش کرده بود که نگاه جالبی داشت.
    مجموعه ای که بسیار نظر مرا جلب کرد، مجموعه “دگرمن ها” بود، چراکه ایده آن بسیار خلاقانه و نو و با تفکر خوبی همراه بود که اجرای دقیق و تمیزی چاشنی آن بود.
    جوان صاحب اثر این مجموعه در تمام بخش های کارش از نوشتن استیتمنت تا نامگذاری آثار و شکل ارایه و نوع قیمت گذاری، خلاقیت ارزشمندانه ای به خرج داده بود.
    در مجموع، نمایشگاه«الف» مجموعه ای بود که برخلاف نمایشگاه هایی که در سطح شهر، گاه توسط نامداران عکاسی برگزار می شود و بعد از بازدید دلت به حال وقتی که صرف کرده ای می سوزد، از بازدید از این نمایشگاه لذت بردم.
    امیدوارم که جوانان در مسیر ورود به دنیای هنر عکاسی، سیر خلاقیتشان همواره رو به تکامل و صعودی باشد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست