1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «باغ شاهزاده» محمد جلالی نیا در ماهان کرمان

نمایشگاه عکس «باغ شاهزاده» محمد جلالی نیا در ماهان کرمان

نمایشگاه عکس «باغ شاهزاده» عنوان نخستین نمایشگاه عکسی است که در سال جدید توسط محمد جلالی نیا عکاس خوزستانی در باغ شاهزاده کرمان گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، همزمان با فرارسیدن نوروز باستانی سال ۱۳۹۸ نمایشگاه عکس محمد جلالی نیا با عنوان «باغ شاهزاده ماهان» با نمایش ۵۰ قطعه تابلو عکس در اندازه های: ۱۰۰ در ۷۰، ۵۰ در ۷۰ و ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر در حمام تاریخی این باغ به نمایش گذاشته می شود.
عکس های انتخابی محمد جلالی نیا شامل عکس های از چشم انداز های معماری و طبیعت چهارفصل این باغ شکوهمند می باشد از تاریخ یکم تا پانزدهم فروردین ماه سال ۱۳۹۸ با همکاری سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمان برگزار می شود.

محمد جلالی نیا عکاس جنوبی متولد اسفندماه سال ۱۳۴۲ در آبادان است که تاکنون علاوه بر ارایه هایی در حوزه عکس و عکاسی با موضوع ابنیه تاریخی و فرهنگی، موفق به تالیف کتاب عکس ارگ بم معجزه خشت شده است.
حضور عکس و آثار محمد جلالی نیا در پنجمین نمایشگاه سالانه عکس ایران(۱۳۷۲)، نخستین نمایشگاه بین المللی دوسالانه عکس ایران(۱۳۷۳) در موزه هنرهای معاصر تهران، همایش بین المللی محرّم(۱۳۷۸ و ۱۳۷۹) در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و … برخی از اهّم فعالیت های عکاسی و موفقیت های ایشان در عکاسی است.

در بخشی از متن قاب نخست نمایشگاه عکس «باغ شاهزاده ماهان» آمده است: «این مجموعه پیش ازین در چهارمین کنگره تاریخ و معماری و شهرسازی ایران به نمایش درآمده است. محمد جلالی نیا عکاس فعال در حوزه های معماری مستند اجتماعی و آیینی می باشد که از آثار چاپ شده قبلی وی در حوزه معماری می توان به کتاب ارگ بم معجزه خشت ایشان اشاره کرد. این باغ در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی(۲۰۱۱ میلادی) به عنوان سیزدهمین اثر ایرانی در مجموع ۹ باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو در کشور فرانسه به ثبت رسیده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین
پسین
کتاب عکس «وضعیت چهارم» کیارنگ علایی چاپ و منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست