1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «بهمن جلالی» در گالری راه ابریشم

نمایشگاه عکس «بهمن جلالی» در گالری راه ابریشم

همزمان با مناسبت دهمین سالروز درگذشت عکاس فقید «بهمن جلالی» نمایشگاهی از آثار ایشان از عصر روز جمعه ۴ بهمن ماه در گالری راه ابریشم به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک تعدادی از منتخب عکس ها و آثار به نمایش درآمده از عکاس فقید بهمن جلالی در طول سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۸ همزمان با سالروز میلاد این هنرمند عکاس در محل گالری راه ابریشم به نمایش درمی آید.

در متن قاب نخست این نمایشگاه در قالب متن معرفی این هنرمند عکاس آمده است:
«بهمن جلالی (۱۳۲۳-۱۳۸۸) ابتدا در رشته اقتصاد و علوم سیاسی در دانشگاه ملی تهران تحصیل کرد و بعد در مدرسه عکاسی جان ویکرز آموزش عکاسی دید و عضو انجمن سلطنتی عکاسی در لندن شد.
از سال ۱۳۵۱ به عنوان عکاس کارش را در مجله تماشا آغاز و سپس در کنار آن به آموزش عکاسی در دانشگاه های مختلف پرداخت. او همچنین به عنوان عکاس مستند به سراسر ایران سفر کرد، حرفه ای که در عکاسی از جبهه جنگ ایران-عراق به اوج خود رسید و منجر به چاپ چندین کتاب شد.
او با همکاری همسرش رعنا جوادی از بنیانگذاران اولین موزه عکاسی ایران عکسخانه شهر و پس از آن ، مجله عکاسی عکسنامه بود. عکس های او در کلکسیون موزه های بسیاری نگهداری می شود.
کار حرفه ای طولانی مدت و برجسته اش با مروری بر آثارش در بنیاد آنتونی تاپییس در سال ۶۱۳۸ ارج گذاری شد. بنیاد نیدرزاکسن در شهرهانور، جایزه بین المللی عکاسی اسپکتروم ۲۰۱۱ را به بهمن جلالی اعطا کرد.

نمایشگاه حاضر مصادف است با زادروز بهمن جلالی و برگزیده ای است از نمایشگاه های او در گالری راه ابریشم از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۸.

نمایشگاه منتخب عکس های بهمن جلالی ساعت ۱۶ روز جمعه ۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در گالری راه ابریشم گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه دارد. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه همه روزه در روزهای هفته به جز دوشنبه ها و روزهای تعطیل رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری راه ابریشم دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.

گالری راه ابریشم در: تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنو آجر وافع شده است.

پیشین
آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره عکس پایگاه دوربین برگزار شد
پسین
نمایشگاه عکس «طَبَرخون» امید محکمی در گالری جم شیراز

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست