1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «به نام پروانه» با نگاه محمد برزگر به بیماران ای بی

نمایشگاه عکس «به نام پروانه» با نگاه محمد برزگر به بیماران ای بی

نمایشگاه عکس «به نام پروانه» با نگاه محمد برزگر به بیماران ای بی روز جمعه ۲۹ تیر ماه جاری در خانه هنرمندان ایران گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه محمد برزگر تعداد ۱۸ قطعه عکس سیاه سفید و رنگی در دو اندازه ۶۰ در ۹۰ سانتیمتر و ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتیمتر از کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری ای بی به نمایش می گذارد تا بواسطه این عکس ها اطلاعات بیننده و مخاطب عکس ها را پیرامون این بیماری و مبتلایان این بیماری افزایش داده و با بالاتر بردن این آگاهی آشنایی و شناخت مردم از بیماری را ارتقا داده و درکی وسیع تر در پذیرش و تقویت روابط با این گروه ایجاد نماید.

در بخشی از متن استیتمنت نمایشگاه به عنوان قاب نخست به قلم عکاس آمده است: «بیماری پروانه‌ای یا اپیدرمولایزیز بولوزا (ای بی)، یک عارضه ژنتیکی است که علائم پوستی آن از بدو تولد مشخص می‌شود. به آنها پروانه‌ای می‌گویند چون پوست آنها مانند بال پروانه‌ها بسیار شکننده است. روحیات آنها‌ هم مانند پوستشان شکننده و حساس است و در بیشتر موارد به افرادی منزوی تبدیل می‌شوند. شاید دلیل اصلی این حساسیت و انزوا، مشکلات ظاهری و نگاه‌های غیر عادی مردم ‌روی آنها است. این مجموعه عکس کوششی است برای‌ نمایش زیبایی ذاتی پروانه‌ها فارق از وجود زخم‌های دردناکشان.»

محمد برزگر متولد اردی بهشت ماه سال ۱۳۶۹ در تهران و دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه ساری می باشد که نخستین نمایشگاه عکس خود را به موضوع بیماران ای بی اختصاص داده است.

نمایشگاه عکس «به نام پروانه» محمد برزگر ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۹ تیرماه جاری در محل گالری نامی گشایش یافته و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز چهارشنبه ۳ اَمرداد از ساعت ۱۴ تا ۲۲ از عکس های این نمایشگاه در گالری نامی خانه هنرمندان دیدن کنند.

بنابر اظهار برگزارکننده این نمایشگاه عکس توسط خانه «ای بی» و با همکاری گروه مردمک برگزار شده و در مراسم گشایش نمایشگاه تنی چند از چهره های محبوب هنری و بازیگران و ورزشکاران حضور خواهند یافت.
گالری نامی در تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی، بوستان هنرمندان، خانه هنرمندان واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تور یک روزه عکاسی طبیعت در منطقه فیروزکوه
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «شباهنگام» در نگارخانه بهمن

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست