1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «تهران شهری که می بلعد» در نگارخانه شمیس

نمایشگاه عکس «تهران شهری که می بلعد» در نگارخانه شمیس

نمایشگاه عکس فرناز فلاحت با عنوان: «تهران شهری که می بلعد» عصر روز جمعه ۸ آذر ماه جاری در نگارخانه شمیس گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس تعداد ۱۱ قطعه عکس رنگی در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر با موضوع نگاهی به ساختار شهری تهران به نمایش درمی آید.

عکس «تهران شهری که می بلعد»فرناز فلاحت متولد اَمرداد ماه سال ۱۳۶۴ و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته عکاسی از دانشگاه سوره است.

فلاحت عکاسی است که دید متفاوتی از شهر را در عکس هایش به نمایش گذاشته است و دغدغه ی اصلی او در این مجموعه عکس ، “تهران و محیط زیست” آن است که هر روز به مسئله ی بغرنج تری تبدیل می شود.
در نهایت تصمیم عکاس نمایشگاه بر آن شد که برای این نمایشگاه پوستر و بروشوری چاپ نشود تا به این واسطه گامی هرچند کم و کوتاه برای حفظ محیط زیست صورت پذیرد. این تلاش کمترین کاری است برای ممانعت از آسیب های وارده به سرزمینی که در آن زندگی می کنیم .

فرناز فلاحت در بخشی از متن استیتمنت نمایشگاه عکس خود می نویسد: ابوالقاسم محمد ابن حوقل به سال ۳۳۱ هجری قمری در توصیف شهر تهران نوشته است «در شمال شهر ری، واقع شده است و دارای باغهای فراوانی است و میوه آن بسیار متنوع است.» این توصیف هیچ شباهتی به تهران امروز ندارد. از دید کارشناسان محیط زیست پایتخت شدن این شهر، خبطی بزرگ و خطایی نابخشودنی به شمار می آید. با این وجود هر روز به وسعت این شهر افزوده می شود. زمین خواری، کوه خواری از کلمات آشنای این روز ها است. محیط زیست در این شهر هر روز تنگ تر و تنگ تر می شود. این عکس ها تلاشی است برای نگاه به شهر، نه چندان دور نه چندان نزدیک، دیدن بلایی که بر سر زمین و شهر آورده شده است.
نمایشگاه عکس «تهران شهری که می بلعد» ساعت ۱۷ روز جمعه ۸ آذرماه جاری در نگارخانه شمیس گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه عکس تا پایان روز ۱۳ آذر ماه همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ پذیرای حضور علاقمندان است.
نگارخانه روزهای دوشنبه تعطیل است.

نگارخانه شمیس در تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه دانیالی، شماره ۸ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس «ملحقات و ضمیمه ها» در گالری ژینوس
پسین
معرفی عکاسان برگزیده در اختتامیه دومین جشنواره عکس ارسباران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست