1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «جایی که هیچ /ع/کس نیست» به انزلی می رود

نمایشگاه عکس «جایی که هیچ /ع/کس نیست» به انزلی می رود

مجموعه آثار و نمایشگاه عکس سعید فلاح فر با عنوان «جایی که هیچ /ع/کس نیست» پس از نمایش در گالری نگر در تهران، به گیلان می رود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس تعداد ۲۴ قطعه عکس سیاه سفید و رنگی شامل نماهایی از شهر تهران که در دوره ای سه ساله (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) ثبت شده، به نمایش گذاشته می‌شود.
به نظر می رسید ایده های عکاس برای تعداد زیادی از علاقه مندان به عکاسی، هنرمندان و حتی مدیران شهری و… جذاب و تعمق برانگیز بود و مجموعه نمایشگاه، با واکنش های خوبی مواجه شد. اجزا و عناصر اجرایی مثل چیدمان و طراحی پوستر، ترتیب بازدید و… اگر چه برای عده ای دور از روال عادی می نمود، اما توانست به انتقال حال و هوای عکس ها کمک کند.
سودابه کردی، نمایشگاه گردان می گوید: «علاوه بر مفاهیم شهروندی، محتوای این نمایشگاه منحصر به شهر تهران نیست. این فرایند قابل تأملی است که برای هر جامعه و شهر در حال گذار اتفاق می افتد. هر چه این گذار ناگهانی تر و سریع تر باشد، تغییرات و آسیب های شهری و اجتماعی و روانی و… آن بیشتر از اختیار خارج می شود و چه بسا با نوعی شلختگی ها و بی توجهی ها و اشتباهات هم درآمیزد.

بنابراین، با اینکه سوژه های انتخابی در جغرافیای پایتخت بوده اند، دغدغه های هنرمند منحصر به شهر تهران و شهروندان تهران نیست و ممکن است در اغلب کلان شهرهای ایران مصادیق نزدیک داشته باشد. چه بسا شهرهای کوچکتر هم دیر یا زود محل بروز و ظهور این صحنه ها باشند. از این جهت به اتفاق سعید فلاح فر و دوستان دیگر تصمیم گرفته شد این نمایشگاه تا حد امکان در شهرهای دیگر هم نمایش داده شود.
مقصد نخستین سفر این نمایشگاه؛ گالری شهنوش در بندرانزلی است و متعاقب آن برای چند شهر دیگر هم هماهنگی هایی شده است.»
«سعید فلاح فر عکاس و دانش آموخته مرمت بافت های تاریخی و تاریخ هنر است و با اتکا به تسلط بر این حوزه ها به خوبی از عهده این گفتار شاعرانه شهری و شهروندی برآمده و دیدگاه اش به این مقوله برای گروه های مختلف، حیاتی و قابل استناد و شاید ضروری خواهد بود.»
نمایشگاه عکس «جایی که هیچ /ع/کس نیست» پنجشنبه نهم شهریور ماه ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری شهنوش شهر بندرانزلی به نمایش درمی آید و تا پایان روز جمعه ۱۷ شهریور ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای حضور علاقمندان است.
نگارخانه شهنوش در استان گیلان، شهر بندرانزلی، ابتدای خیابان پاسداران، جنب مشاور املاک ایران پیما، شماره ۶۲ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « موزه ی میهن پرستی » در نگارخانه مهروا
پسین
نگاه های برتر تور عکاسی جمعه بازار و روستای اَرده معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست