1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «جمع تنها» در اردبیل

نمایشگاه عکس «جمع تنها» در اردبیل

تازه ترین نمایشگاه عکس عبدالرحمان مجرد با عنوان «جمع تنها» در نگارخانه قوام الدین مجتمع فرهنگی هنری فدک شهر اردبیل برگزار می شود.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، سومین نمایشگاه عکس رحمان مجرد با عنوان «جمع تنها» از روز سه شنبه ۲ خرداد‌ماه ۱۳۹۶، در نگارخانه قوام الدین اردبیل گشایش می‌یابد.
مجرّد درخصوص برپایی این نمایشگاه عکس گفت: من این مجموعه را صرفاً در مورد تلفن همراه و با استفاده از آن – و بواسطه قرار دادن لیوانِ طرح دار بین دوربین و تصویرِ موجود در تلفن همراه – کار کرده و به فرم های خاصی از تصاویر دست یافته ام، ولی مطمئناً مفهومی که مَد نظرم هست و چیزی که در عصر حاضر اتفاق افتاده، فقط شامل تلفن همراه نمی شود و محکوم شدنِ انسانِ معاصر به همزیستی با فناوری، تکنولوژی و زندگی در عصر دیجیتال اشاره می کند.
مجرد که از عکاسان شناخته شده استان اردبیل به شمار می رود در ادامه اظهار داشت: در این مجموعه، من سعی کرده ام چهره هایی نامشخص- که از هر مکالمه ای در ذهن انسان ثبت می شود- را ارائه کنم. انسان اگر چه به مدد این فناوری‌ها از ارتباطات ارزان، گسترده و سریع برخوردار شده، اما نتوانسته به هدف مورد انتظار خود دست یازد. این عصر به ارتباطات مجازی و جهان ژنومی تبدیل شده است. در واقع به شکل روشن تر، انسان ها با هم اند و تنهایند و همه گی در این عصر، به «جمع تنها» تبدیل شده‌ایم.
گفتنی است؛ در این نمایشگاه که تا پایان روز جمعه ۵ خرداد ماه ادامه خواهد یافت، تعداد ۱۰۰ قطعه عکس در اندازه ۳۰ در ۳۰ سانتی‌متر ارائه می شود که پیشتر نیز این آثار؛ جزو برگزیدگان نهایی نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر انتخاب شده و در موزه هنرهای معاصر تهران، به نمایش در آمده بود.
رحمان مجرد؛ متولد ۱۳۶۳ در اردبیل است. دومین نمایشگاه انفرادی وی، با عنوان «بازپس نمایی» مهرماه ۱۳۹۳ در کافه گالری بوم و اولین نمایشگاه انفرادی اش با عنوان «واکنش پذیری» اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ در نگارخانه قوام الدین مجتمع فرهنگی هنری فدک برپا شده بود.
نمایشگاه انفرادی عکس رحمان مجرد ساعت ۱۷ روز سه شنبه دوم خردادماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نمایشگاه عکس «جمع تنها» با همکاری و مشارکت؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، انجمن هنرهای تجسمی و موسسه فرهنگی هنری خانه طراحان نشان نقره ای، دایر می شود.
نگارخانه قوام الدین در شهر اردبیل، بالاتر از میدان بسیج، مجتمع فرهنگی هنری فدک واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی «به نام بیداری، …» در نگارخانه دنا
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «همین حوالی۲» در بندرعباس

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست