1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «عدن پنهان» در نگارخانه تم

نمایشگاه عکس «عدن پنهان» در نگارخانه تم

نمایشگاه عکس « عدن پنهان » عنوان مجموعه عکس های سارا رشیدی است که از روز جمعه ۱۹ شهریور ماه در گالری تِم بر روی دیوار خواهد رفت.

عدن پنهان - گالری تمبه گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه انفرادی عکس سارا رشیدی به شمار می رود، تعداد ۱۵ قطعه عکس سیاه سفید و رنگی با مضمون سفر به کشور هنر و منطقه بنارس به نمایش گذاشته می شود. ۱۴ قطعه عکس سیاه سفید این نمایشگاه در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر و تنها عکس رنگی این مجموعه عکسی در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر است.
سارا رشیدی در بخشی از متن قاب ابتدای نمایشگاه عکس « عدن پنهان » آورده است : زیر پوست شهر بنارس، انسجام و اتحاد بی نظیری وجود دارد که تنها با زبان تصویر قابل توصیف است. پس از خروج از آن، خاک این سرزمین بارها و بارها تو را به سوی خود فرا می خواند و عزیمت مجدد به آن اجتناب ناپذیر می نماید.
سارا رشیدی متولد تیر ماه سال ۱۳۶۵ و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر از دانشگاه علم و فرهنگ است.

نمایشگاه عکس « عدن پنهان » ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۹ شهریور ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه به جز شنبه ها تا پایان روز دوشنبه ۲۹ شهریور ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند .
نگارخانه تم روزهای شنبه تعطیل است.

گالری تِم در تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان استاد نجات الهی شمالی(ویلای شمالی)، کوچه زبرجد، شماره ۱۰ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
افتتاح نمایشگاه گروهی عکس موبایلی « هفت »
پسین
نمایشگاه عکس « قاب های خیالی » در تبریز

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • نمایشگاه عدن پنهان آثار سارا رشیدی از بنارس شهری در جنوب شرقی ایالت اوتار پرادش هند که از مراکز دینی عمده هندوان است. در نگاه اول مجموعه ای از عکس های سیاه و سفید مستند( بجز یک عکس) از زندگی جاری در شهر مشاهده می کنید که از حضور نور بجا و درست سود جسته و تقریبا با ترکیب هایی تقریبا مناسب عکس های قابل قبولی ارائه کرده است. آنچه از نظر من چشمگیر بود نوع ویرایش عکس ها بود که در برخی از عکس ها قدرتی بیشتر از خود عکس داشت و چنان این ابزار در دست عکاس با مهارت استفاده شده بود که در برخی از عکس ها مانند عکسی از نمایی شهر و خانه و دریاچه گویی با عکسی از تاریخ عکاسی مواجه اید. این ویرایش به عکس ها حالت رویا گونه داده است و ابزاری مناسب برای ارایه بیان احساس عکاس بوده است و از تجربه نقاشی خود در ترکیب بندی و ویرایش تنالیته‌های سیاه وسفید و از همه مهم تر نقش نور که از بخوبی استفاده کرده است. البته در برخی دیگر از عکس ها، عکس هایی را مشاهده میکنید از مردمان شهر پشت پنجره قطار یا خوابیده در کنار ریل که ترکیب عنصر انسان و با فضای شهری و دقت در دیدن کلمات و قرار گرفتن در ترکیب عکس ، عکس های قدرتمندی فرای ویرایش آن ارایه شده است.
    با آرزوی موفقیت و تجربه های بیشتر برای خانم سارا رشیدی.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۲۶

    در قرار حضور از سوی گروه دیدار و بازدید از نمایشگاه عدن پنهان که تعداد ۱۵ عدد عکس سیاه و سفید ارائه شده بود به نظر من گرفتن رنگ از تصویر به زیبایی و جلوه عکسها کمک شایانی کرده بود.
    تخصص عکاس که نقاشی را تحصیل کرده و از نقاشی تجربیاتی را داشته است در صورت عکس ها به خوبی مشهود بود.
    همچنین عکسها از ترکیب بندی و نور خوبی برخوردار بودند و حس و حال خوبی به بیننده می داد.
    با توجه به متن قاب اول نمایشگاه که عکاس در پی به تصویر کشیدن حس آرامش آن شهر بود، من در اغلب عکس ها این هدف را حس کردم و در برخی دیگر هیاهوی پنهانی شهر بیش از امنیت و آرامش مشهود بود.
    در کل نمایشگاهی بود که ارزش دیدن داشت و بایستی به خانم سارا رشیدی خسته نباشید عرض کنم و آرزوی موفقیت های بیشتری را در نمایشگاه های بعدی ایشان داشته باشم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست