1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «غریبه در سرزمین مادری» در گالری دنا

نمایشگاه عکس «غریبه در سرزمین مادری» در گالری دنا

نمایشگاه عکس زیبا حاج حیدری با عنوان: «غریبه در سرزمین مادری» عصر روز جمعه ۱۴ اردی بهشت ماه جاری در محل گالری دنا گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس تعداد ۲۱۹ قطعه عکس در اندازه ۶در۴سانتیمتر با دوربین عکاسی فوری از مجموعه « غریبه در سرزمین مادری » با نگاه زیبا حاج حیدری عکاسی و با گردانندگی/ کیوریتوری حمید جانی پور ارایه شده است.

در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه عکس آمده است: آلبوم های خانوادگی، شجره نامه های ما هستند که خاک می گیرند و دیگر کسی به فکرشان نیست اما با این همه ، حافظان هویت ما محسوب می شوند.
با دیدن عکس های خانوادگی -عکس هایی از خودمان، خواهران و برادرانمان- در زمان سفر می کنیم و خودمان را باز می شناسیم.
عکس ها روایت کنندگان یک تصویر از ما نیستند؛ بلکه فرهنگ، فضا، هویت،شرایط اجتماعی، خنده ها و گریه ها که در نهایت منجر به تجربیات زیستی ما می شوند؛ این است که ما عکس را دوست داریم، لمس می کنیم، بو می کشیم و به آن وابسته ایم.
عکس ها سکوت نمی کنند؛ فریاد می زنند این آتش نهفته از خاطرات را…
عکس های یادگاری ابزار حفظ خاطره ها هستند؛ آن قدر که در روزگاران قدیم، حتی شکل گیری یک عکس، خود بستری برای خاطره سازی می شد.
اگر چه امروزه آداب آلبوم دیدن، منسوخ شده – که چه تلخ است این ماجرا – اما عکس ها بسیاری از کارکردهایشان را در زندگی روزمره ما حفظ کرده اند. آنها به ما کمک می کنند که خودمان و تاریخ مان را در گستره زمان گم نکنیم .
در مرور آلبوم های خانوادگی، بخش عمده ای از تصاویر را عکس های سفر و گردشگری تشکیل می دهند به طوریکه خانواده ها در سفر معمولا در کنار نمادهای شهری یا تاریخی معروف می ایستند و عکس می اندازند.
هرشهر بنابر اقتضای مکانی و زمانی، برای معرفی خود به لحاظ تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی از نشانه یا سمبلی بهره می گیرد که از آن ها به عنوان نمادهای شهری و شهرنشینی یاد می شود. این نمادها گاه جزو آثار باستانی یا طبیعی و گاه مرتبط با آثار مدرن امروزی هستند.در واقع نماد یک شهر می تواند ابتدائی ترین تصویری باشد از یک شهر ،که در ذهن مخاطبین اش نقش می بندد.

زیبا حاج حیدری متولد فروردین سال ۱۳۵۴ از تهران و دانش آموخته مقطع دکترای رشته دامپزشکی از دانشگاه تهران است. ایشان از سال ۱۳۷۰ به تجربه عکاسی پرداخته و فعالیت جدی و حرفه ای خود را از سال۱۳۸۶ آغاز کرده است. نمایشگاه عکس «غریبه در سرزمین مادری» سومین نمایشگاه انفرادی عکس وی به شمار می آید.

طراحی پوستر این نمایشگاه عکس توسط استودیو پارسی/ فرشید پارسی کیا با همکاری امیر نباتی انجام گرفته است.

نمایشگاه عکس «غریبه در سرزمین مادری» ساعت ۱۶ روز جمعه در گالری دنا گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز جمعه ۲۱ اردی بهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری روزهای پنج شنبه تعطیل است.

گالری دنا در تهران، میدان فردوسی، خیابان شهیدسپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، شماره ۴ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
اسامی عکاسان مدعوّ به هشتمین عکس فیروزه تبریز معرفی شد
پسین
نمایشگاه گروهی «رویارویی۱» همزمان در سه نگارخانه

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام واحترام
    ضمن تشکر از زحمات واطلاع رسانی آن سایت محترم به اطلاع می رساند متاسفانه متن خبر بدون هماهنگی کامل با گالری دنا تهیه شده و دارای ایراد می باشد(تعداد آثار ، ۱۲ اثر با سایز یاد شده نمی باشد)
    لطفا خواهشمندم در اسرع وقت نسبت به تصحیح آن اقدام نمایید.
    با سپاس فراوان

    پاسخ
    • سرکار خانم دکتر حاج حیدری
      با سلام و روز بخیر
      ضمن تبریک به مناسبت برگزاری سومین نمایشگاه عکس و آرزوی توفیق در این راه، لازم است پیرامون نظر درج شده تان در پای خبر مربوط به نمایشگاه عکس، به نکته ای دقت بفرمایید.
      در بخش انتشار خبر لازم است -همچون سایر هنرمندان و گالری ها و ارسال کنندگان خبر_ با گالری محترم هماهنگی کامل را داشته باشید چرا که بدون ارسال خبر هیچ گونه درج و نشر خبری صورت نمی پذیرد و اطلاعات ارسال شده بایستی چونان کامل و کافی از سوی هنرمند/گالری برای دفتر این رسانه ارسال شود که بی نیاز از تصحیح، اصلاح و تکمیل باشد تا دچار افت رتبه خبر در میان جستجوگرهای شبکه نشود.
      البته که در پی درخواست ما از گالری، اطلاعات تکمیلی برای تصحیح خبر ارسال شد و خبر مطابق آنچه لازم بود، اصلاح شد.
      این نکات مطرح شد تا عنایت داشته باشید که بدون هماهنگی کامل با مرجع ارسال خبر، خاطر خود و دست اندرکاران نمایشگاه و خدمتگزاران عرصه اطلاع رسانی را مکدّر نفرمایید.
      شایسته است طرح درخواست هایی از این دست را به جای انتشار در بخش دیدگاه پیرامون خبر، پس از هماهنگی کامل و اطلاع از شرح ماجرا در بخش «ارتباط با ما» با همکاران اتاق خبر در میان بگذارید.
      با احترام و آرزوی تداوم این توفیق
      اتاق خبر دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست