1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «ماهیچ، ما نگاه» در گالری تم

نمایشگاه عکس «ماهیچ، ما نگاه» در گالری تم

نمایشگاه عکس «ماهیچ، ما نگاه» مصطفی نوده عکاس علاقمند به بیان های مینی مال گونه در محل گالری تم در حال برگزاری است.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، مصطفی نوده، عکاسی خودآموخته است که ویژگی اصلی آثار او مینیمالیسم و سادگی و روانی تصاویر است که زیبایی شناسی منحصربه فردی را داراست.
وی برای نخستین بار نمایشگاهی انفرادی از آثار و تجربه های عکاسی اش را در محل گالری تم برگزار می کند.
این عکاس بدلیل علاقمندی و غعالیت در حوزه های رقابتی تاکنون موفق به کسب جوایز و افتخارات متعددی از جشنواره های سایر کشورها شده است.

مصطفی نوده متولد تیرماه سال ۱۳۵۹ در منطقه عمارلو شهرستان رودبار در استان گیلان و دانش آموخته رشته فنی_حرفه ای است و عکاسی را از سال ۱۳۹۳ به صورت جدّی دنبال و تجربه می کند.
در بخشی از سوابق فعالیت و کسب موفقیت های بین المللی ایشان آمده است: از مصطفی نوده در ماه فوریه سال ۲۰۱۷، یکی از آثارش در نشریه National Geography به چاپ رسید.
او دارنده مدال طلای جشنواره های Doboj Salon و Nordic سوئد و دانمارک است، همچنین روبان افتخارpsa جشنواره پرسپکتیو امریکا را از آن خود کرده است. علاوه بر این نوده فینالسیت جشنواره های ۳۵ Awards روسیه و لنز کالچر آمریکا است. هفت قطعه عکس از او در نشریه معتبر Minimalism در انگلستان به چاپ رسیده و دیگر آثار او در نشریه های ZH و Procrastinate هم منتشر شده است.
نمایشگاه عکس با عنوان «ما هیچ، ما نگاه»، ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۸ آذر گشایش یافته و علاقمندان می توانند تا پایان روز ۱۴ آذر ماه از عکس های ایشان در محل گالری تم دیدن کنند.
گالری تم در تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات الهی شمالی(ویلای شمالی)، کوچه زبرجد، شماره ۱۰ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
پنجمین اکسپوی سراسری عکس همدم در مشهد
پسین
نشست آموزشی «کریم متقی» در همدان

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتى
    ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۸

    به همت اهالى گروه دیدار #پایگاه_عکس_چیلیک
    از عکس هاى نمایشگاه
    “ما هیچ ما نگاه” مصطفى نوده، که بر دیوار گالرى تم به نمایش گذاشته شده بود تماشایی داشتیم.
    عکس ها با تعاریف و جاذبه کلامی ریاست گالری و آکادمی روحی دیگر می گرفت و صورتی جان دارتر از انچه که بود در ذهن و نگاه بیننده پیدا می کرد.
    متن ابتدای نمایشگاه قطعه ای از سهراب سپهری بود و در هیچ کجای نمایشگاه متن و استیتمنتی از دانش و قلم و کلام عکاس دیده نمی شد.
    در متن خبر این نمایشگاه هم بیشتر به شرح سوابق و مدال ها و معرفی عکاس در این سو و آن سوی جهان پرداخته شده بود که از این منظر این اشکال در نوع خبرنویسی به رسانه ها وارد است که در تیتر معرفی یک نمایشگاه را می بینی و در شرح خبر به فهرست کردن موفقیت های یک علاقمند در جشنواره ها و عضویت در انجمن ها و … پرداخته است که جایش در پورتفولیو است و نه در خبر!
    در مجموع، عکس های ارایه شده مشق هاى تصویرى موفقی از یک هنرجوى عکاسى بود که با ذوق وافر و شوقی فراوان در راه مشق عکس هایی با تم مینی مالیستی و الگوبرداری های موفق از نمونه های موجود در ثبت هاى مشابه انجام شده است.
    این نمایشگاه نمایشى از آغاز یک ماجراى هنرى بود ، که تا ” رسیدن” علاوه بر مشق دیدن و مشق تکرار بایستى همزمان با مطالعه و چرایی و چیستی دلیل پرداختن به مضامین اینگونه به قلم عکاس در متن، به درک دیدن و نگاه و دغدغه و تفکر شخصى برآمده از سواد و آگاهى عمیق تری در صورت عکس دست یابد.

    پاسخ
  • ندا رهگذر
    ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ۰۸:۰۷

    به همراه دوستانم در #پایگاه_عکس_چیلیک برای دیدار از نمایشگاه آثار مصطفی نوده با عنوان “ما هیچ ما نگاه” که در گالری تم برگزار شده بود رفتیم.
    قبل از حضور در نمایشگاه تصور می کردم با نمایشگاهی در خور و بسیار خوب با آثاری فوق العاده موفق روبرو خواهم شد ولی از نظر بنده آثار آقای “مصطفی نوده” مجموعه مشق های موفقی از یک عکاس علاقمند بود که با وجود توضیحات و تلاش کلامی ریاست گالری در وجاهت بخشیدن به آثار و نمایشگاه و عکاس، همچنان نظرم تغییری نکرد و نمایشگاه را در مرتبه عکس هایی که در نمونه های دیگران عکاسان دیده شده بود، موفق دیدم و البته که این یک آغاز خوب است برای رسیدن به یک مرتبه عالی.
    نمایشگاه استیتمنت صاحب اثر هم نداشت و به قطعه متنی از اشعار سهراب سپهری بسنده شده بود و جالب اینکه با وجود و حضور شخص عکاس، مسئول آموزشگاه و مدیر گالری ارائه توضیح داشتند و در سایه سکوت و دفاعیات استاد قلمسیاه (ریاست گالری) یک عنوان نمایشگاه عکس انفرادی دیگر را به قول استاد از یک «پدیده» شاهد بودیم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست