1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « آذرخش » پیمان حامدی در تبریز

نمایشگاه عکس « آذرخش » پیمان حامدی در تبریز

نمایشگاهی از آثار عکاسی پیمان حامدی بهتاش با عنوان « آذرخش » از روز شنبه ۱۶ مرداد ماه جاری در تبریز گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، نمایشگاه انفرادی عکس « آذرخش » حاوی مجموعه ۲۴ قطعه عکس در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر با نگاهی تلفیقی از مناظر و چشم اندازها -لند اسکیپ ها- ی شهری یا بناهای تاریخی شهر تبریز با محوریت رعد و برق از روز شنبه ۱۶ مردادماه در نگارخانه تالار اصلی ساختمان تاریخی عمارت شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.
دستاوردهای تصویری نمایشگاه عکس « آذرخش » به خاطر ماهیت خاص ژانر عکاسی ، با سعی و تلاش شش ساله در موقعیت های جوی مناسب حال عکاسی در هوایی بارانی و طوفانی در این مسیر تدوین و گردآوری شده است .
پیمان حامدی بهتاش متولد آذر ماه سال ۱۳۵۳ و دانش آموخته مهندسی کشاورزی و دامپروری است .
آذرخش پیمان حامدی بهتاش در قاب نخست نمایشگاه عکس « آذرخش » آمده است : همه چیز از همان دوران کودکی شروع می شود، علاقه به آسمان و هر آنچه در آن هست و اتفاق می افتد، مادرم همیشه می پرسید امروز چه چیزی کشف کردی؟
شبهای بارانی با صدای رعد و برق به وجد می آمدم و برایم دنیایی از راز بود . در کودکی اولین تجربه ام از برق و الکتریسیته را از سر شیطنت و کاوشگری های کودکانه در هنگام فرو کردن دو میخ در پریز برق خانه عمویم به دست آوردم. بعد از آن همواره رعد و برق و قدرتش برایم شگفت انگیزتر به نظر میامد و قدرت آن را با شدت برق پریز خانه ی عمویم در ذهن کودکانه ام مقایسه میکردم.
از همان اوایل شروع عکاسی به عکاسی شب علاقمند بودم، شبهای پراز زیبایی، زیبایی هایی که اکثر مردم به خاطر خوابیدن از دیدنش محروم بودند.
شش سال قبل تصمیم به عکاسی رعد و برق گرفتم. دشواری های آن را می دانستم، خطرات آن را نیز همچنین.
ثبت لحظاتی از اتفاقی زیبا و با شکوه که سالانه در کل کره زمین ۱.۴ میلیارد بار اتفاق می افتد و تمامش کمتر از ۰.۲ ثانیه طول می کشد. اتفاقی که در لحظه برخورد به زمین حدود ۲۸۰۰۰ درجه سانتی گراد دما و ۳۰ کیلوآمپر الکتریسیته دارد. پدیده ای که هیچ کدامش شبیه دیگری نیست و هیچ گاه دیگر تکرار نمی شود.
رعد و برق برای معدودی زیبا برای کثیری ترسناک، برای عده ای برکت و برای عده ای دیگر فلاکت است، برای من پر است از زیبایی و هیجان، همان هیجانی که در کودکی حس می کردم را با خودم تا بدین روز نگه داشته ام.
نزدیک به ۶ سال بی خوابی های بهاری  و پاییزی در نصف شبهای بارانی و طوفانی و سرد تبریز، حاصل اش نمایشگاهی است که پیش روی شماست. امیدوارم لذت ببرید.
نمایشگاه عکس « آذرخش » ساعت ۱۵ بعدازظهر روز شنبه ۱۶ مرداد ماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به تالار اصلی عمارت تاریخی شهرداری تبریز، واقع در میدان ساعت مراجعه کنند.
نگارخانه شهرداری در آذربایجان شرقی ، تبریز ، میدان ساعت ، ساختمان عمارت شهرداری تبریز واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کارگاه آموزشی ویرایش فایل عکس طبیعت در همدان
پسین
برگزیدگان مسابقه مردمی عکس فطر تقدیر شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست