1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « آیین در بنارس » در نگارخانه آرته

نمایشگاه عکس « آیین در بنارس » در نگارخانه آرته

نمایشگاه عکس آیین فضل الهی با عنوان: « آیین در بنارس » عصر روز جمعه ۱۳ اسفندماه جاری در نگارخانه آرته گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه عکس تعداد ۷ قطعه عکس در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر، ۸ قطعه عکس ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر و ۱۶ قطعه عکس در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر ارایه می شود.

 « آیین در بنارس » در نگارخانه آرتهعکاس در این نمایشگاه به عنوان هنرمندی که در جستجوی یافتن سوژه های عکاسی در چند سال اخیر به نقاط مختلف جهان سفر کرده و آثار عکاسی او تاکنون در چند نمایشگاه گروهی و فستیوال به معرض نمایش گذاشته شده است.
درام بصری  این هنرمند زاییده نگاهی مشتاق به حالات گوناگون فرهنگ ها و گرایش به عکاسی واقع گرا می باشد.
آیین فضل الهی کارشناسی رشته عکاسی و کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر از دانشگاه هنر و معماری تهران، عکاس آزاد است و متخصص عکاسی مردم نگاری و عکس های گروهی به سبک  تصاویر پر مایه و مملو از رنگ .

در متن قاب نخست نمایشگاه عکس « آیین در بنارس » به عنوان بیانیه آمده است:
هندوها بر این باورند، ریختن خاکستر درگذشتگان به رودخانه گنگ در بنارس، روح آنها را بهشت هدایت می کند و از چرخه تولد دوباره رهایی خواهند یافت.
زندگی و مرگ بخشی از مفهوم سامسارا، یا  تولد دوباره بشمار می رود و رهایی از آرزوها و گریز از سامسارا و دست یابی به رستگاری یا موکشا هدف نهایی آنان است.
در فرهنگ معتقد به تناسخ  که مقدس بودن مکان، شانس دست یابی به موکشا را بیشتر میکند، بنارس یکی از اماکن مقدسی ست که هندوها  باید درطول عمر خود یکبار از آن دیدن کنند تا با شرکت در مراسم معنوی ، انجام دعا و نیایش  و شستشو در آب رود گنگ گناهانشان پالایش شود.
بنارس همه روزه پذیرای مسافرانی ست  که برای برداشتن آب مقدس، یا حضور در مراسم سوزاندن مرده هایشان به آنجا آمده اند یا حتی پذیرای کسانی است که به آخر عمر خود نزدیک شده اند و برای رها شدن از چرخه سامسارا و دستیابی به رستگاری روح به آنجا می آیند.
نمایشگاه عکس « آیین در بنارس » ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۳ اسفند ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه به جز روزهای شنبه تا پایان روز ۲۰ اسفند ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.
نگارخانه آرته در تهران ، ونک، خیابان ملاصدرا، شیخ بهایی جنوبی، پایین تر از پل همت، بلوار علی خانی، بیست متری گلستان، دوازده متری دوم، شماره ۳ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
با تقدیر از زنده روح، صمدیان جای رئیس نشست
پسین
عکاس پیشکسوت « مسعود معصومی » درگذشت+مراسم تشییع

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست