1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش تصویری
  4. نمایشگاه عکس « ایران معاصر » در اتریش

نمایشگاه عکس « ایران معاصر » در اتریش

نمایشگاه عکس « ایران معاصر » با آثاری از هفت تن از عکاسان ایرانی در گالری فتوهوف شهر سالزبورگ کشور اتریش در آستانه اختتامیه قرار گرفت.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس، منظر نگاه هر یک از عکاسان به گوشه ای از زندگی و شرایط اجتماعی در ایران امروز پرداخته است.
هانا دارابی ، فرزانه قدیانلو ، نویدرضا حقیقی ، لورنس راستی ، بهنام صدیقی ، بهرام شعبانی و نیوشا توکلیان عکاسان حاضر در این نمایشگاه گروهی هستند که با گردآوری مطهر امیری انتخاب و ارایه شده اند.
‏‎عکس‌های این نمایشگاه روایتگر موقعیت های اجتماعی مختلف زندگی در ایران، با بینش هایی متفاوت است که برای کسانی که ایرانی نیستند در دسترس نمی باشند.
موضوعاتی مانند تغییرات روزمره در مناظر شهری تهران و زندگی خصوصی ای که قابل کنترل نیست.
بخشی از این عکس‌ها به زندگی طبقه متوسط ایرانی می پردازد، طبقه ای که در دو جهان موازی زندگی می کند.
پرتره‌های خیره‌کننده بهرام شعبانی (متولد ۱۳۶۶ و دانش آموخته کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه تهران) از غریبه‌ها ، ظرافت‌های موجود در آمد و شد‌های مکرر در خیابان را به تصویر می کشد ، مردمی که در مرکز شهر به صورت دسته ای حرکت می کنند.
تمرکز نوید‌رضا حقیقی بر فضای عمومی بوستان های تهران اختصاص دارد و شمایل‌های سمبولیک لورنس راستی به زندگی بخشی از جوانان ایرانی در ترکیه می‌پردازد.
بهنام صدیقی ، در طبیعت ، نسل جوان ایرانی را همراهی کرده ، تا تنهایی آنان را در جمع های کوچک به تصویر بکشد. پرتره های صحنه آرایی شده نیوشا توکلیان در زیر نوری دراماتیک ، بر پس زمینه معماری ابرشهر تهران نشان می دهد که چگونه سبک زندگی مدرن تمایل به جدا کردن افراد دارد به همان اندازه که می خواهد آنها را یکپارچه کند.
روایت عکاسانه‌ی هانا دارابی زندگی روزمره در تهران را ترسیم می‌کند و فضای صمیمی اما آشفته عکس‌های فرزانه قدیانلو در جمع های خانوادگی خانه خودشان خلق شده است.
نمایشگاه گروهی عکس « ایران معاصر » تا پایان روز ١۴ اسفندماه جاری(۴ March) در گالری فتوهوف(+) در شهر سالزبورگ اتریش دایر است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
دومین دو روزه عکاسان گیلان
پسین
به بهانه سالروز تولد فخر عکاسی ایران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست