1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « این شهر صنعتی است » در اراک

نمایشگاه عکس « این شهر صنعتی است » در اراک

نمایشگاه عکس سیدمهرداد شریفی با عنوان « این شهر صنعتی است » از عصر روز جمعه ۳۰ مهر ماه جاری در نگارخانه ماندگار شهر اراک گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، مجموعه عکس های نمایشگاه « این شهر صنعتی است » روایتی است از توسعه­ ی ناموزون صنعتی شهر اراک ، توسعه­ ی نامتوازنی که آسیب‌های مخرب زیست محیطی و اجتماعی فراوانی در طول سالهای اخیر برای همگان به همراه داشته است.

در نمایشگاه عکس « این شهر صنعتی است » تعداد ۲۵ قطعه عکس سیاه و سفید در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر به نمایش گذاشته خواهد شد که در آن به صورت روایتی اجتماعی به معضل های صنعتی شدن شهر اراک پرداخته شده است. عکاس در فریم به فریم آثار نمایشگاه کوشیده است که یکی از دغدغه‌های مهم شهر اراک را با زبان عکس به تصویر بکشد و همراه با ارایه یک ویدیوآرت و یک اثر پرفورمنس­ آرت با محتوای مفهومی نمایشگاه درصدد ارسال پیام و مفهوم نمایشگاه به ذهن و نگاه مخاطب و بیننده خاص و عام باشد.

مهرداد شریفی - این شهر صنعتی است - اراک
در بخشی از متن قاب نخست نمایشگاه به عنوان استیتمنت آمده است:
« اراک را به عنوان پایتخت و قطب صنعت کشور می‌شناسند و بیشتر تمرکز کارخانجات صنعتی در این کلان شهر است از پایه‌های توسعه‌ی پایدار بهره­ وری صنعتی و کشاورزی با حفظ منابع طبیعی و صیانت از محیط زیست است که همسو و متعادل رشد کند.
در کنار تمام مزیت‌هایی که توسعه صنعتی در این شهر داشته است؛ متأسفانه این توسعه راهی به سوی پایداری و رشد متوازن نبرده و این رشد تک‌سویه‌ صدمات جبران ناپذیری به آب و هوا و محیط‌ زیست وارد کرده و متعاقباً بیماری‌های بسیاری از جمله سرطان ره‌آورد این اتفاق ناموزون بوده که ستاورد آن باعث شده  این شهر در آمار سرطان، همانند صنعت در رتبه‌ی نخست کشور قرار گیرد.
نمایشگاه پیش رو، زنگ خطری است برای هوشیاری هر چه بیشتر و بهتر به دغدغه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی کلان‌ شهر اراک »

سید مهرداد شریفی متولد ۱۳۵۷ در شهر اراک و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر است و در حال حاضر عضو هیات مدیره انجمن عکاسان استان مرکزی و مدیر موسسه فرهنگی و هنری رسش هنر نو است و سابقه همکاری موثر با خبرگزاری های کشور را نیز در کارنامه اجرایی و هنری خود دارد.

این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز جمعه ۳۰ مهرماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند .
گالری ماندگار شهر اراک در خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)، روبروی مجتمع تجاری آسمان واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « جامی است که … » در نگارخانه دنا
پسین
نمایشگاه عکس « لحظه ناقطعی » در نگارخانه تم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست