1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « خشت های طلا » در سمنان

نمایشگاه عکس « خشت های طلا » در سمنان

نمایشگاهی از آثار عکاسی هدیه ترحمی با عنوان « خشت های طلا » از روز شنبه ۲۲ اردی بهشت ماه جاری در نگارخانه سیمرغ سمنان گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس تعداد ۲۰ قطعه عکس در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر به نمایش گذاشته می شود.
در بخشی از متن قاب ابتدای این نمایشگاه به قلم عکاس آمده است: ایران دارای معماری قوی و بناهای تاریخی زیادی است. و معماری هر شهر بر صنعت گردشگری آن شهر تاثیر بسزایی دارد.در بسیاری از شهر ها و روستاها گسترش صنعت گردشگری مدیون معماری است.تا جایی که میتوان در گردشگری شهری و روستایی معماری را از جاذبه های اصلی دانست. حقیقت گردشگری ابتدا بر پایه توجه به بناهای تاریخی در سایر کشورها رونق گرفت و جاذبه های معماری بودند که گردشگران و سپس سایر مردم را بسمت خود جذب کردند. معماری ابزاری است قدرتمند که با استفاده از آن توسعه گردشگری میسر میشود در صورت عدم بهره گیری از آن نمی توان توسعه و پیشرفتی را برای گردشگری هر منطقه قایل بود. طبق مقاله «بررسی معماری در صنعت گردشگری عبدالرضا فرجی راد و بهنام افتخاریان» آثار تاریخی ایران در بین ده رتبه اول دنیا قرار دارد اما آنچه ضروری تر و کاربردی تر است تکیه بر این ابزار قدرتمند و اصیل یعنی معماری ایرانی بعنوان عامل محرک در توسعه گردشگری است. شهرهایی مانند تبریز، اصفهان، شیراز، یزد و … جزو شهرهای توریستی ایران محسوب می شوند و می توان گفت در زمینه جذب گردشگر موفق عمل کرده اند.
سمنان نیز جزو شهر هایی است که بناهای تاریخی زیادی در دل خود دارداما کمتر کسی از وجود این بناها آگاه است.
مجموعه بنا های معماری در کل میتواند هویت تاریخی آن شهر را بازگو کند. بناهای تاریخی هر شهر قدمت آن شهر و فرهنگ آن را نیز نشان می دهد و باید مردم از وجود این بناها آگاه باشند.
عکاسی ابزار قدرتمندتری نسبت به اسکیس… تهیه نقشه…و… برای این رسالت می باشد.

نمایشگاه عکس « خشت های طلا » ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۲ اردی بهشت ماه جاری در گالری سیمرغ سمنان گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان ۲۷ اردی بهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری سیمرغ در استان سمنان، شهر سمنان، مجتمع فرهنگی هنری کومش واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس « دختران ایل » در فیروزآباد فارس
پسین
نمایشگاه عکس «به همین سادگی» در اردبیل

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست