1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « در راه ماندگی » فرزان شمس در کافه عکس

نمایشگاه عکس « در راه ماندگی » فرزان شمس در کافه عکس

نمایشگاهی از آثار عکاسی « فرزان شمس » با عنوان « در راه ماندگی » عصر روز جمعه ۲۱ مهر ماه جاری در محل کافه عکس برگزار می شود.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، فرزان شمس به عنوان عکاس آثار در این نمایشگاه عکس سعی کرده تا با انتخاب و ارایه ده قطعه عکس در اندازه ۲۰ در ۲۰ سانتیمتر، روایتی از مکنونات ذهنی و دغدغه درونی اش برای بیننده نشان دهد.
در قاب نخست نمایشگاه عکس « در راه ماندگی » به قلم فرزان شمس به عنوان عکاس نمایشگاه آمده است: تعداد دفعاتی که برای عکاسی از خانه بیرون آمده ام به ده بار نمی رسد، شاید مهمترین علتش این باشد که از اساس عکاس محسوب نمی شوم، اما جدای از این، گمان می کنم عکاسی (دست کم این نوعش)، پس از آموزش و مطالعه وتمرین، اندکی چاشنی شانس هم می خواهد، از آن دسته اتفاقاتی است که خودش رخ می دهد، باید پیش بیاید، چه برایش برنامه ریزی کرده باشیم چه نکرده باشیم.
با پیدایش پدیده هایی مانند گوشی های هوشمند و دوربین های با کیفیتشان کار برای کسی همچون من آسانتر می نماید، از این جهت که محل کار و زندگیم از هم دور است و معمولا چند ساعت از روز در راه هستم، پیاده یا سواره، دوربین اگر همراهم بود که چه بهتر، اگر نبود به همان دوربین تلفن همراه بسنده
می کنم، بماند که گاهی آن هم دم دست نیست و از عکس و سوژه عبور می کنم، هر چه باشد این خاصیت راه است. درواقع تنها شانس قابل تکیه من برای عکاسی، همین راه رفتن های هر روزه است.

بین عکس های مجموعه پیش رو (اگر بشود نام مجموعه بر آن گذارد) احتمالا بعد از عکاسشان، یک وجه مشترک وجود دارد، آن هم این است که همگی در «راه» برداشته شده اند، هر کدام یک جا، یک روز، یک فصل، هر کدام تکه ای از راهی هستند که روزی یا شبی پیموده ام، همه جدا از هم و بدون هیچ ارتباط تصویری منطقی با یکدیگر، این را به راحتی می شود از اولین نگاه به مجموعه دریافت.

با این اوصاف، «در راه ماندگی» تنها نام وضعیتی نیست که ساعات زیادی از شبانه روزم را در آن می گذرانم یا در آن عکاسی کرده ام. در راه ماندگی برای من بیشتر یک حالت روحی است تا توصیفی برای زمان و مکان.
در راه ماندگی حکایت بسیار رفتن و نرسیدن است.

فرزان شمس متولد سال ۱۳۵۶ در تهران و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته تصویرسازی از دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران است. ایشان طراح گرافیک و مدرس هنرهای تجسمی در دانشگاه هست و از سال ۱۳۸۱ عکاسی را آغاز کرد و تاکنون برگزاری دو نمایشگاه عکس در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ را در سوابق خود به ثبت رسانده است.
نمایشگاه عکس « در راه ماندگی » ساعت ۱۸ غروب روز جمعه ۲۱ مهر ماه در کافه عکس گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه ۴ آبان ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.

کافه عکس در تهران، خیابان حضرت ولیعصر(عج)، بالاتر از میدان ونک، تقاطع بلوار میرداماد، مرکز خرید اسکان، طبقه زیر همکف، شماره ۲۴ واقع شده است.

پیشین
نسیم طواف زاده: « سرمایه اجتماعی » بنیاد زندگی بشر است
پسین
آموزش « لایت روم » در دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست