1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « سندروم آکواریومی » در نگارخانه دنا

نمایشگاه عکس « سندروم آکواریومی » در نگارخانه دنا

نمایشگاهی از آثار عکاسی زهرا خرمی با عنوان: « سندروم آکواریومی » از روز جمعه ۱۹ آذر ماه جاری در نگارخانه دنا گشایش می یابد.

دنا - سندروم آکواریومیبه گزارش پایگاه عکس چیلیک ، تعداد ۶ قطعه عکس رنگی در اندازه ۷۶ در ۱۱۴ سانتیمتر از این عکاس هنرمند در نمایشگاه در قالب سبکی روایی و چیدمان شده ارایه شده است.
سبک وی عکاسی روایی (Narrative-photography) و عکاسی صحنه آرایی (Staged-photography) است که در سال های اخیر با تلفیق این دو سبک، به خلق و کارگردانی صحنه ها پرداخته، و داستانی پیوسته را روایت می کند. نمایشگاه انفرادی “پروجریا” (۱۳۹۳) با بهره گیری از همین سبک بوده است.

در بخشی از قاب نخست نمایشگاه به عنوان استیتمنت آمده است:
گناه یا معصیت در ادیان ابراهیمی به معنای نقض اراده و قانون خداوند است. بسیاری از ادیان ریشه تمام معصیت ها را در گناهان اولیه می دانند. از آن جمله در الهیات مسیحی فهرستی از هفت گناه مرگبار ارائه شده و باور بر این است که ارتکاب هر یک از این هفت گناه مجازات آتش و خشم خدا را به همراه دارد. این گناهان عبارت اند از: تکبر، طمع، شهوت، حسادت، خشم، شکم پرستی و تنبلی.
موضوع پرداخته شده در نمایشگاه “سندروم آکواریومی” معرفی این اعمال نه به عنوان گناه مرگبار بلکه به عنوان میل و گرایش انسان است. آن چه این امور را در زمره ی گناهان قرار داده، و باعث بروز معضلات  و مشکلات اجتماعی بسیاری شده، عدم برقراری و حفظ تعادل در پرداختن به هر یک از این امیال هفت گانه است.

زهرا خرّمی متولد ۱۳۶۵ در تهران، عکاس هنری و دانش آموخته کارشناس ارشد رشته فلسفه غرب از دانشگاه تهران است که عکاسی را از سال ۱۳۸۸ به شکل جدی دنبال می کند.

دنا - زهرا خرمی - سندروم آکواریومیاز جمله فعالیت های پیشین بانو خرمی می توان به: نمایشگاه گروهی “هنر معاصر ایران در یک نگاه” در شهر برلین آلمان (۱۳۹۲)، همکاری با ماهنامه همشهری ماه به عنوان فوتوژورنالیست (۱۳۹۰)، نمایشگاه گروهی تهران شهر بی دفاع گالری دنا ۱۳۹۴، نمایشگاه انفرادی اسکیزو فرنی در هشت ساعت، گالری دنا، ۱۳۹۴ اشاره کرد.
نمایشگاه عکس « سندروم آکواریومی » ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۹ آذر ماه جاری در گالری دنا گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند تا پایان روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
شنبه ها گالری تعطیل است.
طراح پوستر این نمایشگاه در استودیو پارسی توسط فرشید پارسی کیا انجام گرفته است.
گالری دنا در تهران، خیابان طالقانی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، شماره ۴ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نگاه های برتر تور عکاسی پاییزی معرفی شدند
پسین
اسامی راه یافتگان جشنواره « زنان و زندگی شهری » معرفی شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست