1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « مراغه قاجار » در موزه ایلخانی مراغه

نمایشگاه عکس « مراغه قاجار » در موزه ایلخانی مراغه

نمایشگاه عکس «مراغه قاجار» با عکس هایی تاریخی از یک مجموعه شخصی در موزه ایلخانی شهرستان مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی در حال برگزاری است .
مراغه قاجاربه گزارش پایگاه عکس چیلیک به مناسبت ۲۵ آذر روز پژوهش و ۲۴ آذر سالروز ثبت نخستین عکس در تاریخ عکاسی ایران ، نمایشگاه عکس « مراغه قاجار » از مجموعه بایگانی اصغر محمدزاده به همت ایشان و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در موزه شهرستان مراغه در حال برگزاری است .

در این نمایشگاه تعداد ۴۰ قطعه عکس از تصاویر رجال، حاکمان و وقایع عصر قاجار شهرستان مراغه و مراغیان در معرض نمایش علاقمندان گذاشته شده است.

عکس متعلق به فرانسیس کارلهیان از پل تاریخی بر روی صوفی چای مراغه از حدود ۱۷۰ سال قبل و تصاویری نوع یافته از برج مقبره ها و برخی از بناهای تاریخی شهرستان مراغه که به کلی از بین رفته اند در میان عکس های این نمایشگاه می باشد.

قابل ذکر است اصغر محمدزاده محقق و پژوهشگر عکاسی عکاسی دوره قاجار بوده و با بخش زنان عصر قاجار دانشگاه هاروارد، بخش قاجار دانشگاه مربورک و کتابخانه مجلس شورای اسلامی همکاری داشته و نمایشگاه های مراغه قاجار در موزه عکسخانه شهر و عزاداری در ایران قدیم را در موزه امام علی(ع) در کارنامه خود دارد.
ایشان همچنین نویسنده کتابهای مراغه قدیم و آذربایجان والی عکاس نیز هستند .

نمایشگاه عکس «مراغه قاجار» از ۲۵ آذرماه گشایش یافته و علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان روز چهارشنبه ۲ دی ماه ۱۳۹۴ از عکس های تاریخی ارایه شده در این نمایشگاه در موزه مراغه دیدن کنند .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
جلد دوم کتاب « قربانیان جنگ » در راه است
پسین
گزارش اختتامیه دومین سوگواره سرخ و سیاه به رنگ عشق

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست