1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « نماهای بی‌نام » در رشت

نمایشگاه عکس « نماهای بی‌نام » در رشت

نمایشگاه عکس « نماهای بی‌نام » با آثاری از سعیده افروخته از روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه جاری در کافه‌ گالری دوک شهر رشت به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه یک مجموعه در قالب ۲۲ قطعه عکس در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر به نمایش گذاشته می شود.
 « نماهای بی‌نام » در رشت این عکس‌ها، برش‌هایی فوری هستند که بدون برنامه‌ریزی و صحنه‌سازی از سوی یک رهگذر شهری با نگاهی اجمالی دیده ‌شده‌اند. نماها از پشت شیشه‌ها دیده می‌شوند، از پشت فیلتر‌های شهری، سطوح آلمینیومی و شیشه‌های نورخورده از نئون‌های شب. بنابر اظهار عکاس، عکس‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در طی چهار سال عکاسی شده اند .

در قاب نخست نمایشگاه عکس «نماهای بی نام» آمده است: «جوردانو برونو قبل از آنکه در آتش سوزانده شود، در آن میانه‌ی بازگشت به انسان و خیره شدن به جهان، گفته بود انسان مونادی ‌ست که هستی را در خود باز‌تاب می‌دهد.
این جهان مرکزی، مفهوم انسان و بازتاب همه‌ی جهان در چشمان انسان، همه‌ی روایت انسان بودن را بازنمایی می‌کند. پرسه زدن میان بدن‌ها و نور‌ها و گم‌شدن در هیاهوی مبهم نجواها روایت انسان مرکزی جهان امروز است. اکنون چشم ما، نه بازتاب همه‌ی هستی که خیره به سطوحی درهم و بدن‌هایی دفرمه است. خیره به روشنایی و تاریکی.
اکنون جهان جز به میانجی انعکاس بازنمایی نمی‌شود و جز به میانجی این درهم فرو‌رفتن مرزها نمی‌توان از تنهایی و سرگشتگی انسان سخن گفت. نوری که از درون سطحی دیگر من را نشانه می‌رود. آسمانی که تصویرش را بر زمین، بر وارونگی نسبت‌ها بنا می‌کند. جهان ما جهان در‌هم فرو‌رفتن سطح‌هاست. جهان مرزهای صلب و سخت و همزمان شکننده و سیّال. روایت بازتاب من در دیگری و دیگری در دیگری. روایت انعکاس نور در شیشه‌ها و بازخوانی وارونه‌ی جهان. روایتی از درون روایت‌های ناتمام ».

سعیده افروخته متولد سال ۱۳۶۷ در شهر رشت و دانش‌آموخته‌ی کارشناسی رشته حقوق از دانشگاه گیلان است.

نمایشگاه عکس « نماهای بی نام » ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه جاری در محل کافه گالری دوک در شهر رشت گشایش یافته و تا ساعت ۲۴ پذیرای حضور علاقمندان است. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز جمعه ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۴ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
کافه گالری دوک در شهر رشت، خیابان گلسار، ابتدای بلوار سمیه واقع شده است.
خبر: عباس عاشوری

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان چهارمین جشنواره عکس « شیراز امروز »
پسین
عکاسان کویر، صبحگاه کویر را به تصویر کشیدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست