1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « هشت » در نگارخانه مهروا

نمایشگاه عکس « هشت » در نگارخانه مهروا

نمایشگاه انفرادی از آثار عکاسی حامد نورائی با عنوان ” هشت ” در نگارخانه ی مهروا برگزار می شود.

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” نورائی در این نمایشگاه که با عنوان “هشت ” برگزار می شود، هفت قطعه اثر فوتومونتاژ و دو اثر میکس مدیا ارائه می دهد.
حامد نورایی متولد ۱۳۶۹ از شهر زاهدان است و نمایشگاه “هشت ” نخستین نمایشگاه انفرادی ایشان است.

آیدین خانکشی پور در قاب نخست این نمایشگاه اورده است:
بی‌اندازه جذاب است اگر تصویری به ما یادآوری کند که می‌توان در عین سادگی، برای حتا لحظه‌ای مهربان بود و دوست داشت. مهم نیست که جایگاه اجتماعی انسان‌ها یا بهره‌ی آن‌ها از سرمایه‌های مادی چه اندازه است، قلب بزرگ آن‌هاست که درجه‌ی خوشبختی‌شان را معین می‌کند.
چینش آدم‌ها، عناصر و موضوع ناشی از آن در تصاویر حامد نورائی علی‌رغم جزئیات فراوان، بافت‌های گوناگون، لایه‌های درهم پیچیده و تلاش برای ساخت فضایی عمیق، به شدت ساده‌اند. این سادگی به هیچ روی از نوع کم مغز و بدون درد نیست که در ارتباط مستقیم با زیستِ حامد، زاد و بوم او و نوع ارتباط آدم‌های پیرامون او است؛ و این باعث انتقال صریح و بدون واسطه‌ی زاویه‌ی نگاه حامد به بیننده می‌شود.

نمایشگاه عکس « هشت » در نگارخانه مهروا

اگرچه فقر، کهنگی، عدم دسترسی به تجملات زندگی شهری، هویت و سادگی زیست مفاهیمی هستند که در سراسر تصاویر به ذهن متبادر می‌شود، اما یک دستی و روند خطی تشکیل تصاویر حامد باعث می‌شود تا اگرچه قاب‌هایی جداگانه با ترکیباتی مجزا ارائه می‌شود اما پنداری همگی یک تصویرند و این تفاوت‌اند که باعث می‌شود که تصاویر تاثیر کمرنگی داشته و از بیان مستقل سود نبرند. تلاش حامد برای بیان و انتقال تمام آن‌چه که با پوست و گوشت خویش احساس کرده، قابل ستایش است و می‌پندارم صراحت در این بیان می‌تواند موجب بروز تصاویری نو به دور از پیچیدگی‌های تکنیکی اجرا شود و می‌دانم که صراحت احساسات در بوم حامد نورائی امری غیر قابل انکار است.
آنان که دوستت دارند همواره دوستت خواهند داشت…

این نمایشگاه عصر روز جمعه، برابر با نخستین روز اسفندماه سال جاری در محل نگارخانه ی مهروا گشایش یافته و علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان روز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه ی مهروا همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان بازدیدکنندگان است و پنجشنبه ها تعطیل می باشد.
نگارخانه مهروا در تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان شهیدعضدی (آبان جنوبی) واقع شده است.

پیشین
سی ومین شماره فصلنامه «عکاسی خلاق» منتشر شد
پسین
«انتهای زمین» در مسیر نمایش به بوشهر رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست