1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « کیارنگ علایی » در آلمان

نمایشگاه عکس « کیارنگ علایی » در آلمان

نمایشگاهی از آثار عکاسی کیارنگ علایی به دعوت گالری بوهایی کشور آلمان در شهر هانوفر برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه عکس که با عنوان « دور از محدوده » برپا می شود مجموعه ای از آثار این هنرمند با محوریت مکان ها و کنش های بومی به نمایش گذاشته می شود، این مجموعه شامل شانزده قطعه عکس از طول ۳۴ سانتیمتر تا طول ۷۰ سانتیمتر می باشد که به صورت سیاه و سفید ارائه می شوند.
کیارنگ علایی در متن مربوط به قاب نخست نمایشگاه و استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: « دور از محدوده، جایی است که هنوز در ازدحام دوران گم نشده است، جایی جدا افتاده از کل ایران که در آن سایه های موحش تراکم و تورم سازه ها و جمعیت دیده نمی شود و به این دلیل اهمیت فردی از آن سلب نشده است، انسان در آن کمتر علیه خویش دست به نابودی زده و کمتر مشمول تغییرات غیر منتظره شهرهای امروزی شده است. دور از محدوده، جایی است غیر قابل پیش بینی. گرفتار میان آفتاب سوزان و آسمان ناگهان کیپ ابر، هر نقطه از آن توامان میان زایش و مرگ در نوسان است. تمرکز من در این عکس ها دور شدن از محدوده های جغرافیایی و مرزبندی های مالوف منطقه بود تا پیوند معنادار انسان و محیط را کشف کنم و از پی آن به نمایش تعامل میان انسان، محیط و حیوان بپردازم.
تلاش من در این عکس ها یافتن هویتی بود که به شکل غریبی در دورترین نقطه ها از مرکز شهر تکثر یافته بود، جایی که همه پاره های آن با هم در ارتباط و مصالحه بودند؛ یک جور مکاشفه در زیستگاهی که نشانه هایش را بی دریغ مقابل چشم های من می گذاشت.»

نمایشگاه عکس « دور از محدوده » ساعت ۱۹ روز جمعه ۱۴ مهر ماه جاری/ ۶ اکتبر ۲۰۱۷ افتتاح می شود و تا ۲۳ مهرماه/ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۷ ادامه خواهد داشت و همه روزه میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.
گالری بوهایی با تخصیص فضای نمایشگاهی، سالن گردهمایی و تالار اندیشه به عنوان پایگاهی مستقل در آلمان به فعالیت در حوزه هنر و آموزش می پردازد، بخش نمایشگاهی این مجموعه همه ساله از هنرمندان ملی و بین المللی حمایت می کند، بوهایی حامی تمامی رویکردهایی است که مشمول هنر و فرهنگ می شوند.
این گالری در نمایشگاه های خود به شیوه های مختلف پژوهش درباره رسانه عکاسی و مرزهای آن می پردازد و در این نمایشگاه نیز به برنامه های فرهنگی جانبی نظیر جلسات گفتگو و بحث با هنرمند خواهد پرداخت.
کیارنگ علایی مدرس دانشگاه و مترجم کتاب هایی نظیر «کاغذ و آینه» و «نمادها و نشانه ها» است که پس از دو نمایشگاه «نیمه تراوا» در فرانسه(+) و فنلاند(+)، اکنون سومین نمایشگاه انفرادی خود را در خارج از ایران  برگزار می کند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس نگاران
پسین
کتاب عکس « من و شهر ، زشت و زیبا » منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست