1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس «اسناد زندگی ۲» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی عکس «اسناد زندگی ۲» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی عکس «اسناد زندگی ۲» با آثاری مستند از عکاسان مستندنگار ایران از روز جمعه۲۰تیرماه جاری در گالری نگاه گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک پس ازگذشت چندین ماه محدودیت در برگزاری نمایشگاه ها و تعطیلی گالری ها به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، گالری نگاه نخستین نمایشگاه گروهی عکس سال ۹۹ را برگزار می کند.
در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه عکس آمده است: « نمایشگاه حاضر در ادامه ی نمایشگاه گروهی عکس مستند « اسناد زندگی » برگزار می شود و در حقیقت بازنمایی همان ایده نمایشگاه « اسناد زندگی » است که در سال گذشته به کیوریتوری «نازلی عباسی» با هدف، آوردن عکس مستند به گالری ها و ارتباط آن با مخاطبان در گالری نگاه برگزار شده بود.
گرد آورنده ی نمایشگاه این بار لحظاتی از زندگی را از نگاه ۲۵ عکاس به ما نشان می دهد ، عکاسانی ازنسل های مختلف و غالبا عکاسان جوان و مستعد.
عکس های این نمایشگاه ، عکس های مستندی هستند که هر کدام لحظه ای از زندگی را در کسری از ثانیه نمایش می دهند. این عکس ها همانند عکس های مستند دیگر، اسناد مصور تاریخ زیستی و اجتماعی ما هستند که در آینده نقش بارزی در مطالعات مردم شناسانه و جامعه شناسی خواهند داشت. این عکسها زندگی را به صورت جهان شمول و در کشورهای مختلف نمایش می دهند».

اسامی عکاسان صاحب اثر در این حرکت گروهی به این ترتیب معرفی شده است: نگار آقاعلی طاهری، اسحق آقایی، کاوه افرایی، الناز امینی، امیر بدرعظیمی، بابک برزویه، پوریا ترابی، جاوید تفضلی، شهروز حیدری، امین رحمانی، احسان رافتی داریان، مهران سبزقبایی، علی سراج، مهدی سروری، آیین شاهرودی، آی تای شکیبافر، هادی صمدی، امیر عبیداوی، ابراهیم عرب بیگی، محمدباقر عسکرپور، سعید فدائیان، مهدی قنواتی، محسن کابلی، پریسا محسنی و امین نظری.
نمایشگاه” اسناد زندگی ۲″ شامل ۳۴ فریم عکس رنگی و سیاه سفید در ژانر عکاسی مستند می باشد که روز جمعه ۲۰ تیرماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به صورت بازدید عمومی با حفظ پروتکل های بهداشتی در گالری نگاه گشایش خواهد یافت و علاقمندان می توانند تا پایان روز چهارشنبه یکم اَمرداد همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۱۸ از عکس های ارایه شده عکاسان در این گالری دیدن کنند.
گالری نگاه در تهران، خیابان مطهری(خیابان جم)، خیابان غفاری، شماره۶۴ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
یادداشت: طرز تهیه عکس های لایک بگیر در شبکه اجتماعی
پسین
تسلیت به محضر عکاس پیشکسوت «جهانگیر چراغی»

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • آن چه همه‌ی عکس‌ها در آن مشترک بودند، نگاه مستند و برش لحظه‌ای کوتاه از زندگی روزمره جاری در گوشه‌ای از جهان انسان‌ها، روی زمین بود.
    بواسطه گروهی بودن نمایشگاه تنوع نگاه در عکس‌ها، یکی از نکات برجسته این نمایشگاه بود.
    و این تنوع باعث می‌شد عکس‌های که به نسبت نگاه ضعیف‌تری دارند در مقابل عکس‌هایی که نگاه و بینش عکاسانه قوی در آن‌ها جاری‌ست
    نمایشگاه را در یک تعادل نسبی نگاه دارد.
    با توجه به اینکه هدف برگزار کننده نمایشگاه ارائه مستندی از لحظه‌های زندگی بوده،
    شاید نتوان انتظار نمایشگاهی داشت که کمی محدود‌تر و با تم مشخص و وجه اشتراک بیشتری به مقوله مستند اجتماعی می‌پرداخت.
    تنوع موضوع و نگاه در عکس‌ها، مخاطب را دچار کمی سردرگمی می‌کند و تمرکز بر عکس و هدایت ذهن برای دستیابی به یک انسجام و وحدت را مغشوش می‌کند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست