1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس و رونمایی از کتاب عکس «جنگ خاموش»

نمایشگاه عکس و رونمایی از کتاب عکس «جنگ خاموش»

نمایشگاه عکس و رونمایی از کتاب عکس «جنگ خاموش» سه شنبه ۱۳  اردی بهشت ماه جاری در خانه عکاسان حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۲۵ قطعه عکس در اندازه های: ۶۶ در ۱۰۰ سانتیمتر، ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر و ۱۲۰ در ۱۸۰ سانتیمتر ارایه می شود.
در بخشی از قاب نخست این نمایشگاه عکس به قلم سیدمحمدمهدی حسینی عکاس کتاب جنگ خاموش آمده است: همه‌چیز از لحظه‌ای که خبر ناگوار بیماری پدرم را شنیدم شروع شد ، تشخیص پزشکان (سیروز کبدی) بود ، حال پدر رو به وخامت بود و ما شاهد تحلیل جسم و جان او بودیم، درمان پدر در حالی آغاز شد که با تغییرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم های اعمال شده علیه ایران مواجه بودیم . همزمان با تلنبار شدن کاغذپاره‌ها در سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی، بخشی از خانه نیز از حجم کاغذ هایی  که نام داروهای نایابی برآن‌ها نوشته می‌شد، پُر می‌شد.

دغدغه‌ی تهیه‌ی داروهای نایاب و گران قیمت در آن روزهای پرتلاطم، بیماران و همراهان مستاصل را به مراکز متفاوت درمانی دولتی یا خصوصی می‌کشاند. قحطی دارو فشاری به مراتب بیشتر از خود بیماری به بیماران و خانواده‌هایشان وارد می‌کرد ، تحریم‌های داروئی و اقتصادی ایران در دوره‌ای که هر یک روزش برای بیمار و خانواده اش به مثابه یک قرن می‌گذشت، جنگی خاموش و به دور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای بود که بیماران و خانواده‌های آنان را مظلومانه قربانی دلالان تحریم‌ها کرده بود ، مجموعه ی حاضر سعی دارد نه تنها زندگی این بیماران و دردها و رنج های نهانشان را به تصویر بکشد ، بلکه معضلات اجتماعی‌ که تنها یکی از جنگ‌های خاموش جامعه‌ی ما در ده سال گذشته است .

سیدمحمدمهدی حسینی دانش آموخته مقطع کارشناسی عکاسی خبری از دانشکده خبر و دارای یک عنوان نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی است.
حسینی از محمدمهدی رحیمیان، فرهاد سلیمانی و محمد نوروزی به عنوان افرادی نام برده است که در بخش انتخاب عکس ها در مسیر این پروژه با ایشان همیاری کرده اند.
چیدمان عکس نمایشگاه عکس جنگ خاموش را: حسین جلالی عهده دار بوده است.
نمایشگاه عکس جنگ خاموش به همراه آیین رونمایی از کتاب عکس جنگ خاموش ساعت ۱۶ عصر روز سه شنبه ۱۳ اردی بهشت ماه جاری برگزار می شود و دیدار از این نمایشگاه عکس تا پایان روز چهارشنبه بیستم اردی بهشت ماه ممکن است.

خانه عکاسان حوزه هنری در تهران، انتهای غربی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع شده است.

 منبع: پایگاه عکس چیلیک 

پیشین
نمایشگاه عکس «بهار، فصل زندگی» در قم
پسین
داوران چهارمین جشنواره بین المللی عکس شیراز امروز معرفی شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست