1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه معصومه زلیکانی در « تلاوک »

نمایشگاه معصومه زلیکانی در « تلاوک »

نمایشگاهی از آثار عکاسی خانم معصومه زلیکانی با موضوع مراسم های رایج در روستای تلاوک از توابع شهر ساری در محل کوچه حسینیه این روستا در حال برگزاری است.

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” این نمایشگاه دربرگیرنده تعداد ۱۴ قطعه عکس رنگی در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر می باشد که به آیین های مرسوم در روز یازدهم ماه محرم در این روستا پرداخته است.

نمایشگاه معصومه زلیکانی در « روستای تلاوک »

اهالی روستای تلاوک با زمین گذاشتن علم ها و بیرق های سرخ و سبز و برگزاری نمایش شبیه خوانی(تعزیه) در روز ۱۱ ماه محرم به شکلی ویژه و با اشعاری حماسی و نغمه هایی محزون از شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران شان و مصیبت های وارد شده بر خاندان ایشان روایت می کنند.

خانم زلیکانی در گفتگو با ” پایگاه عکس چیلیک ” ضمن اشاره به رسوم رایج در سوگواری اهالی این روستا در زمان هایی چون شام غریبان و اربعین حسینی، اشاره کرد: همکاری همه جانبه مسئولین این مراسم ها اسباب خلق عکس هایی شد که در این نمایشگاه من و بیننده ها شاهد آنها هستیم. به عبارتی باور دارم که اگر این روحیه و پذیرش در اهالی این روستا نبود هرگز چنین نماهایی ثبت نمی شد! این روحیه باعث شد تا در زمان برگزاری نمایشگاه قصد کنم که تمامی عکس ها را در آخرین روز نمایش به مردمان این روستا هدیه نمایم تا بیننده همیشگی این عکس ها اهالی روستای تلاوک باشند.

معصومه زلیکانی متولد آذرماه سال ۱۳۶۱ و عکاسی را از سال ۱۳۸۲ از دوره های آموزشی مهدی معصومی گرجی در حوزه هنری مازندران فرا گرفته است.
ایشان نخستین تجربه نمایشگاه انفرادی خود را با نگاهی مستند در تابستان سال جاری و با برگزاری این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی خود را با نگاهی فرم گرایانه و نمادگرا به عنوان عاشورا برپا کرده است.

علاقه مندان می توانند تا پایان روز دوشنبه ۶ آذرماه(۱۱ ماه محرم) همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ بیننده این عکس ها باشند.
این نمایشگاه در استان مازندران، شهر ساری، منطقه دودانگه، روستای تلاوک، کوچه حسینیه در حال برگزاری است.

پیشین
هاشمی جزییات برنامه «۱۰ روز با عکاسان» را تشریح کرد
پسین
بیانیه داوران بخش عکس جشنواره تجسمی شهریار

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست