1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی « جهان نگریسته » در استودیو هنر

نمایشگاه گروهی « جهان نگریسته » در استودیو هنر

نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسان معناگرا و مفهومی نگر، در قالب یک چیدمان جمعی با عنوان ” جهان نگریسته ” از عصر روز جمعه ۲۶ دی ماه جاری در نگارخانه استودیو هنر گشایش می یابد.
در این نمایشگاه تعداد هفده عکاس هر یک با نگاه مستقل خویش جهان معاصر را به تصویر می کشد تا در چشم اندازی سلسله وار هم اینک با نخستین نمایشگاه با عنوان ” جهان یکم، عکاسی ” بتواند آغازگر این روال باشد.

نمایشگاه گروهی « جهان نگریسته » در استودیو هنر

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده اند:
کورش ادیم، آرمان استپانیان، مهرداد افسری، آبنوس البرزی، شهریار توکلی، شهرزاد چنگلوایی، تورج خامنه زاده، نادر داوودی، علی ورامیار، ملیکا شفاهی، بهنام صدیقی، بیژن صیفوری، امین طلاچیان، علیرضا فانی، امیرعلی قاسمی، فرزانه قدیانلو و کتایون کرمی.

در قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است:
هر اثر حاصل یک تفکر است، تفکری که سال‌ها تحت‌ تأثیر اتفاقات شخصی و محیطی هنرمند تغییر و تحول می‌یابد و در نهایت مجموعه‌ای از آثار را شکل می‌دهد که دنیای ذهنی هنرمند را به تصویر می‌کشد؛ دنیایی که شاید به تنهایی و از خلال یک اثر در ذهن بیننده معنایی پیدا نکند و به انبوه تصاویری که فرد هر روز در زندگی خود می‌بیند (و فراموش می‌کند) بپیوندد.
نمایش یک اثر به تنهایی، آن را تبدیل به تصویری معلق در زمان می‌کند، این تصویر قطعه‌ای از پازلی است که سوزان سونتاگ آن را «جمع‌آوری جهان» می‌خواند، تصاویری که «بیش از آن‌که تفسیرهایی از جهان باشند قطعاتی از آنند».
در سری نمایشگاه‌های «جهان نگریسته» برآنیم که طی نمایش مجموعه‌های مختلف هنرمند، دغدغه‌های ذهنی او را در طول زمان دنبال کنیم و قطعاتی از تصاویر را کنار هم قرار دهیم تا به جهانی جدید دست یابیم؛ به برشی از واقعیتِ شخصی‌شده‌ی هنرمند، تصویری از جهان او، تصویر ذهنی​ْ​ غریب و ناشناس که ما را به همراهی و تماشا می‌خواند.

علاقه مندان می توانند عصر روز جمعه ۲۶ دی ماه جاری در گشایش این نمایشگاه حضور داشته و تا پایان روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه سال جاری همه روزه از ساعت ۰ تا ۱۹ از مجموعه عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه استودیو هنر در: تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، شماره ۲۸، زنگ دوم

پیشین
گزارش تصویری: نشست مطبوعاتی و رونمایی از پوستر ده روز با عکاسان
پسین
نمایشگاه جشنواره طبیعت البرز «سرو۱» گشایش یافت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست