1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی « در سیستان چه می گذرد؟ » در تبریز

نمایشگاه گروهی « در سیستان چه می گذرد؟ » در تبریز

نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسان تبریز و تهران با عنوان ” پس از خشکیدن هامون، در سیستان چه می گذرد؟ “ از روز سه شنبه ۲۷ خردادماه جاری در محل عمارت شهرداری تبریز گشایش می یابد.
در این نمایشگاه که با حمایت اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز برگزار می شود، تعداد ۶۰ قطعه عکس رنگی در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر از عکاسانی چون: سعید فرجی، منصوره معتمدی، رویا باقری و صابر قاضی به نمایش درمی آید.

نمایشگاه گروهی « در سیستان چه می گذرد؟ » در تبریز

این نمایشگاه حاصل سفر گروهی از عکاسان و مستند سازان به سیستان است که مشکلات ناشی از بحران مدیریت آب در این منطقه را به تصویر کشیده است.

این گروه متشکل از هنرمندان تبریز و تهران، در فروردین ماه سال جاری، خط اریب دریاچه ی ارومیه تا دریاچه هامون را طی کردند و با انگیزه ی ایجاد همگرایی ملی برای مقابله با این بحران و کمک به حل مشکلات مردم سیستان دیدارهایی با بزرگان و مردم محلی داشته و به مشاهده ی میدانی عوارض ناشی از بحران مدیریت آب در این منطقه پرداختند.
به نظر عکاسان این گروه، خشکیدن هامون نمادی از بحران مدیریت آب در سراسر ایران است چرا که اغلب حوضه های مهم آبی کشور از جمله دریاچه ی ارومیه، زاینده رود و کارون با بحرانی مشابه مواجه اند و محدود کردن هرکدام به مسائل منطقه ای پاسخ مناسبی برای عبور از بحران نیست.

عکاسان این مجموعه همراه با نشر پوستر نمایشگاه در شبکه های اجتماعی، در قالب متنی بیان کرده اند:
«پس از خشکیدن هامون در سیستان چه می گذرد؟ آیا محیط زیست تنها یک مسئله ی شیک است؟ تا حالا فکر کرده اید “آب” یعنی چه؟ چرا مسئله ی سیستان، مسئله ی همه ماست؟ در ایران “بحران آب” داریم یا “بحران مدیریت آب”؟ تا کنون با این پرسش مواجه شده اید که “حالا اگه ارومیه بخشکه، چه میشه؟” اگر عکس های این نمایشگاه را ببینید پرسش های بیشتری برایتان ایجاد خواهد شد»

بنابر اعلام برگزارکننده این مجموعه پس از نمایش در شهر تبریز، قرار است در شهرهایی چون: تهران، قم، زاهدان و زابل نیز به معرض مشاهده عموم گذاشته شود.
نمایشگاه عکس  ” پس از خشکیدن هامون، در سیستان چه می گذرد؟ “ صبح روز سه شنبه ۲۷ خردادماه جاری گشایش یافته و تا پایان روز شنبه ۳۱ خردادماه جاری همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹ مهیای حضور دیدار کنندگان از عکس های این نمایشگاه عکس می باشد.
عمارت شهرداری تبریز در میدان شهرداری، موزه هنرهای معاصر تبریز واقع شده است.

پیشین
عکاسان « نگذاریم! خاطره شود… » از محیط زیست گفتند
پسین
مجموعه عکس ” ایران امروز ” منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست