1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی « سبز سرخ » در موزه فلسطین

نمایشگاه گروهی « سبز سرخ » در موزه فلسطین

دومین نمایشگاه گروهی از آثار عکاسان ” پایگاه عکس چیلیک ” با نگاهی به ابعاد عرفانی و حماسی سوگواری در ماه محرم در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می شود.
در این نمایشگاه که با همت عکاسان و حمایت رسانه عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک “(Chiilick.com) برگزار شده، تعداد ۷۲ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر از عکاسان پانزده استان کشور با مضامین عرفانی و حماسی و با نگاهی واقع گرا و انتزاعی به موضوع های مستند ارایه شده است.

نمایشگاه گروهی « سبز سرخ » در موزه فلسطینمجموعه عکس های ارایه شده در نمایشگاه ” سبز سرخ “ فارغ از نگاه های معمول و رایج این حوزه و پرداخت های مطبوعاتی و گذرا به این رویداد اعتقادی، با رویکردی پژوهش محور و کارشناسی شده در این مجموعه انتخاب شده و به نمایش گذاشته شده اند.

برگزارکننده، انگیزه گردآوری این مجموعه را در قاب ابتدای نمایشگاه چنین عنوان کرده است که:
ابزار هنر ابزاری موثر و رسا است و اگر مجهز به دانش و باور باشد به یقیین می تواند در راستای معرفی یک فرهنگ و بازشناسی یک هویت نقشی موثر ایفا کند.
اینکه چرا ما در آسیب شناسی رفتارهای سوگواران از اقلام و ابزار سلبی بهره می بریم، شاید! نشانه ای از قهر با تاثیر شگرف هنر باشد.
هنری که در سال شصت ویک هجری توانست شخصیتی چون “حر” را آزاد نماید، زمینی سراسر بلا را “هیچ ندیدم مگر زیبایی!” خطاب کند و تقدیم جان را به آستان جانان “شیرین تر از عسل” نام گذارد.
باید از وادی غفلت پنهان که ما را در هیجانات عاشورا گرفتار کرده و از شناخت دلایل مظلومیت ” امام حسین(ع) و خاندان و یارانش ” دور کرده، به خود بازگردیم و پا در مسیری بگذاریم که تاثیر امواج زیبای ایمان درون خویش را در رفتار بیرونی دیگران شاهد باشیم.
مجموعه تصاویر عرفانی، عاطفی و حماسی نمایشگاه ” سبز سرخ ” تلاشی بوده است در راستای برائت از این هیجان که غافل کننده است.
” سبز سرخ ” عکس ناله ای است که از دریچه دوربین هایمان زده ایم…

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این شرح است:
یدالله عبدی، اصغر بشارتی، ابراهیم باقرلو، مهدی معصومی گرجی، محمد(شباب) گلچین کوهی، معصومه حضرتی، حاج رضا محمدی، سالار نیرهدی، حمیدرضا مجیدی، اکرم جمعی، فاطمه ندیمی، امید آقائی، میترا محمدی، سارا فیروزی، معصومه اصغری، سلمان گلریز، حسین ملکی، فاطمه حسینی لاهیجی، سمانه نوری زاده، سمیه هاشمی، سیدحسن موسوی، سیدمحمدرضا سجادی، حدیثه شعبانی، لادن شجاع، فرزانه بی آزاران، سیدصادق موسوی، وحید اصفهانیان، سمانه سرابی، نسیبه خلیلی، امین رحمانی، فاضل خاکباز، سید شهاب الدین واجدی، ملیحه فرهادی، سینا دلشادی، وجیهه سادات حسینی، مهدی کاظمی خالدی، علی معصومی، منا عبدا.. پور، مریم خادم بهمنیار، نیما خالدی کیا، محمدرضا خرازی، فاطمه میرالی، مجتبی محسنی، سیدمحسن سجادی، امیر علیپور، زهرا رحیم زاده، فاطمه رحمانی، مهدیه روستائی، مهدی طاهری، فاطمه سادات حجازی، محمدرضا فاموری، مهدی سروری.

” مهدی سروری ” دبیر برگزاری این نمایشگاه، عامل انسجام تصویری آثار ارایه شده را نگاه عکاسان عنوان کرد و تاکید کرد عکاسان این مجموعه، با برخورداری از بینش و اندیشه زیبابینی که در محور رفتارهای عاشورایی و شخصیت های حسینی نقش گرفته است، سعی خود را در دخالت این باور در حین عکاسی به کار بسته اند.
این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه جاری گشایش یافته و تا پایان روز یکشنبه ۱ دی ماه همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ پذیرای دیدار عکاسان و علاقه مندان می باشد.
موزه هنرهای معاصر فلسطین در تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر واقع شده است.
—————————————————————————————————————————————
جهت مشاهده گزارش تصویری گشایش نمایشگاه گروهی ” سبز سرخ ” با حضور عکاسان و مسئولین فرهنگی ” ایـنجـا “ کلیک کنید.

پیشین
نگاه های برتر در تور « عکاسی مستند » معرفی شدند
پسین
شاه آبادی: نگاه عکاسان « سبز سرخ » نیاز جامعه ما است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست