1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی « عکس نوشت » در نگارخانه لاله

نمایشگاه گروهی « عکس نوشت » در نگارخانه لاله

نمایشگاهی از آثار عکاسان رسانه پایگاه عکس چیلیک با عنوان « عکس نوشت » عصر روز جمعه ۱۵ بهمن ماه در نگارخانه لاله گشایش می یابد.
در این نمایشگاه تعداد ۲۷ عکاس با نزدیک به یکصد قطعه عکس و متن با آثاری در اندازه های: ۵۰ در ۷۰ و ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر حضور خواهند یافت.

« عکس نوشت » در نگارخانه لاله اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه گروهی به این ترتیب معرفی می شوند: عبدالرضا محسنی، سپیده سیرانی، مجید سامانیان، میترا محمدی، سعید ثابت قدم مقدم، فاطمه حجازی، ابراهیم باقرلو، اعظم حشمتی، حسین عصاری آرانی، مریم خداوردی، مهدیه زینی اسکویی، محمدرضا خرازی، سارا فیروزی، محمدرضا زارع، نسرین رستمی، جواد میرزاپور، ندا رهگذر، محمدرضا رحیمی، گل گونه نجفی، سیدایمان میری، آمنه عبادی، نیلوفر زارعی، مجتبی محسنی، سهیلا خانمیرزایی، عرفانه سعیدیان، یاسمن حسین پور، مهدی سروری.

در بخشی از استیتمنت و متن قاب نخست نمایشگاه گروهی عکس نوشت آمده است: ساختار بین آ بین عکس و نوشتار چنانچه دستخوش تغییر در محتوای اصالت و ذات موضوع نشود و نمادها و نمودها – بی هیچ اتکایی به پیش دانسته ها – بتوانند رسالت خود را در عرصه پیام عکس حفظ کنند، یک دستاورد تازه برای بیان و انتقال مفاهیم را رقم می زنند.
ساختاری که در تنگاتنگ این نیاز و رابطه، دلیل نمود مولودی با عنوان #عکس_نوشت است.

مدیریت و گردانندگی این نمایشگاه را مهدی سروری عهده دار است.

دفتر رسانه « پایگاه عکس چیلیک » پیش تر نیز نمایشگاه هایی گروهی با آثار عکاسان طبیعت، مستند و مفهومی با مضامین: گردشگری، محیط زیست و آیینی با عناوین:  نگذاریم! خاطره شود… ، همچو این می، اهل حرم، انتهای زمین، سوناتِ طبیعت، سبزِ سرخ، جشنواره تور عکاسی چیلیک و… برگزار کرده است.
نمایشگاه گروهی عکس نوشت ساعت ۱۶ روز جمعه پانزدهم بهمن ماه جاری در نگارخانه لاله گشایش یافته و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند تا پایان روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه لاله در تهران، خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکس های برگزیده مسابقه عکس خانه روستایی
پسین
گزارش اختتامیه نخستین سوگواره عکس احرار

به تازگي منتشر شده

۹ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتى
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۰۱:۳۴

    عکس نوشت جز نخستین تجربه هاى جدید در ارایه عکس درزمینه همراهى عکس و واژه بود که قابلیت هاى عکس نوشت را در تبدیل شدن به یک رسانه ارتباطى خلاق به رخ مى کشد، آنجا که
    تأویل عکاس به عنوان روایتگر از یک ثبتِ سادهِ واقعیت فراتر مى رود و به اثر جدیدى تبدیل مىشود که بیانگر شخص هنرمند از عکس مى باشد.
    این مهم در پایگاه عکس چیلیک به همت، اراده، توان و مدیریت دلسوزانه جناب سرورى امروز به بار نشست تا زمینه ساز تجربه هاى اینچنین باشد.
    سپاسگزارآقاى مهدى سرورى در هدایت این کار گروهى و هدفمند هستیم.

    پاسخ
  • مراسم افتتاحیه آنقدر خوب و با شکوه و عالی برگزار شد که حتی بعد از گذشت چند ساعت هنوز از شوق در پوست خودم نمی گنجم. این اتفاق خوب و مبارک را مدیون مدیریت قوی و درایت بی‌نظیر جناب آقای سروری هستم و واقعا کلامی برای تشکر از ایشان پیدا نمی‌کنم، فقط میتوانم برای ایشان و خانواده محترمشان و همکاران کاردان و مجرب پایگاه عکس چیلیک، از جمله جناب آقای باقرلو و جناب آقای عصاری و دیگر عزیزانی که تلاش بی وقفه ای برای به ثمر رسیدن این اتفاق خوب داشتند، آرزوی بهترینها را داشته باشم و از خداوند بخواهم تا خوب ترین روزهای زندگی را نصیبشان کند.

    پاسخ
  • مهری راست قدم
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۰۸:۰۳

    در بدو ورود اولین مسئله ای که جلب توجه میکرد استقبال بسیار زیاد از نمایشگاه بود. عکسهابیشترمتعلق به اعضا جوان خانواده چیلیک بود که آثار قابل قبول و زیبایی بود ،زیبایی بدون ادعا ی این آثار نشان از استعدادهای جوان شناخته نشده این مرزو بوم دارد و جای تشکر از افرادی چون آقای سروری که همیشه با جان و دل و بدون هیچ چشمداشتی حامی جوانان این مرزو بوم بوده اند . کیفیت چاپ عالی و چیدمان زیبای قابها بر ابهت نمایشگاه افزوده بود . آرزوی موفقیت برای جناب سروری دارم و امید دارم تلاشهای ایشان اگر چه از طرف مسئولان نادیده گرفته میشود ،حداقل با قدر دانی شایسته خانواده چیلیک جبران گردد .

    پاسخ
  • سید ایمان میری
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۷:۱۸

    عکس نوشت ثبت شد، در تاریخ ماندگار شد و در یادها پایدار؛
    عکس نوشت را سروری نوشت، سروری پیش برد و سروری عرضه کرد، وی چونان بی قائده بازی می کند که جامعه عکاسی درکی از چرایی آن ندارد، کسی نمی داند… نمی داند چرا در عصر پول و سرمایه اندوزی کسی فارغ از دغدغه های دنیایی است، بفکر هنر است، جوان اندیش است، هنر پرور است و مهرگستر.
    عکس نوشت را چیلیک نوشت، چیلیک ثبت کرد و چیلیک مانا ساخت، چیلیک نه تنها مدیون شخص مهدی سروری، بلکه در گرو حمایت های همسر هنرمند، هنر دوست و مهربان ایشان و شیطنت های سبحان کوچک این خانواده است.
    خانواده ای که بی ادعا نمونه اند…
    عکس نوشت را همراهی لنگان بیست و اندی عکاس نوشت، همراهی که باید بهتر بود، باید هم پاتر بود و باید هم نواتر بود… هم نوایی که بایست عطر کار گروهی را در آواز هنر کوک می کرد، نه به حضور، نه به نمایش؛ نه به زبان، بلکه با اندیشه، با عمل عالمانه و با تفکر خالصانه و بی ادعا.
    با همه اینها عکس نوشت را سروری نوشت وگرنبود عکس ننوشت…

    پاسخ
  • نسرین رستمی
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۵۲

    اولین وسیله ای که انرژی من و دو چندان کرد استقبال خیلی زیاد عکاسان و علاقمندان و دوستان بود.
    هر بار که به همهمه ها دقت می کردم خود به خود لبخندی بر لبم نقش می بست و همه این ها بخاطر اطلاع رسانی با برنامه ی کادر مجرب گروهی که لطف کردند و این مسوولیت را پذیرفتند و مدیریت درست و دقیق و بجای آقای سروری بود.
    باشد که بتوانم قدردان زحماتشون باشم.

    پاسخ
  • گل گونه نجفی
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۲۱:۵۸

    مراسم افتتاحیه بسیار خوب و با شکوه برگزار شد.
    بازخورد تماشاچیان بسیار خوب بود اساتید عکاسی از نمایشگاه دیدن کردند و لحظات به یاد ماندنی را برای ما ایجاد کردند .
    بسیار خرسندم که در این نمایشگاه گروهی شرکت کردم .
    سپاس فراوان از جناب آقای سروری و دیگر دوستان و همسفران که زحمت بسیار در بخش تبلیغات و دیگر قسمت ها کشیدند .
    تشکر ویژه از پایگاه عکس چیلیک که مثل همیشه شرایط مناسب را برای ما علاقه مندان به عکاسی فراهم کردند تا رشد کنیم و به علاوه سفر های عکاسانه به وسیله این نمایشگاه تجربه بیشتری کسب کنیم.

    پاسخ
  • نهلا نیاورانی
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ۱۸:۱۱

    با سلام و تبریک خدمت همه دوستان صاحب اثر در این نمایشگاه، چند نکته به نظرم رسید که با شما به اشتراک می گذارم:
    مجموعه های سه تایی عکسهای ارائه شده در این نمایشگاه ، با توجه به تنوع سبک و موضوع ، از یک سو حس ناهمگونی در کل مجموعه را ایجاد می کند ، اما از سوی دیگر برای همه مخاطبان با سلایق مختلف ، این امکان را به وجود می آورد که از بازدید این نمایشگاه لذت ببرند.
    وجه مشترک در میان این مجموعه ها ، وجود نوشته هایی است که در کنار هر مجموعه قرار دارد که بنا بر حس و حال عکاس و به قولی نویسنده متون، برخی حالتی شعرگونه و ادبی دارند و برخی دیگر بیشتر به کپشن های عکسهای خبری شبیهند که شخصا نوع اول را بیشتر پسندیدم و به نظرم از آنجا که این بخش ، وجه مشترک تمام مجموعه هاست ، بهتر بود که تمام نوشته ها از ادبیاتی کمابیش یکسان بهره می بردند تا حس همگونی بیشتری در کل مجموعه ایجاد شود.
    در کل ، نمایشگاه از نظر کیفیت بصری و روش ارائه خوب بود و به ویژه روش ارائه ، چاپ، قاب بندی و چیدمان عکسها در سطحی بسیار بالاتر از نمایشگاههای پیشین پایگاه عکس چیلیک بود که جا دارد از جناب سروری و دیگر دست اندرکاران تشکر کنم.
    در مجموع به نظرم این نمایشگاه تجربه گروهی خوبی بود و برای همه دوستان آرزوی موفقیتهای بیشتر دارم. به امید اینکه افتخار همراهی در نمایشگاههای بعدی را داشته باشم.

    پاسخ
  • نیلوفر زارعی
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶

    “”عکس نوشت” را دوست دارم. در ابتدا با وجود علاقه به نوشتن به عنوان یک هنرجوی حاضر در این نمایشگاه وحشت کردم از این که عکس متن محور چیست و عکس نوشت چگونه است؟!
    در حالی که برگزاری نمایشگاه عکس با این شکل و قاعده نخستین تجربه های خود را در ایران شاید مزه مزه می کند، “عکس نوشت” گشایش یافت و حالا که چند روزی به پایان آن باقی است، از این که شانس حضور در این حرکت هنری نو و پویا را پیدا کردم، بسیار خوشحالم و ممنون برگزارکننده و دست اندرکاران آن.
    “عکس نوشت” با شکوه، عزت و با استقبال گرم صاحب نظران و صاحب اثران و علاقه مندان آغاز شد! شکر پروردگار…
    روز افتتاحیه هیجان زده بودم و درگیر میهمان نوازی، به همین خاطر فرصت نشد عکس ها را با دقت ببینم و متن ها را بخوانم اما وقتی به عنوان یک بازدید کننده در مقابل قاب ها ایستادم، با خواندن متن ها و خیره شدن به عکس ها در فضای زیبای گالری که پر بود از موسیقیی روح نواز، از خودم و روزمرگی که اسیرم می کند گاهی، خالی شدم… تلفیق عکس، ادبیات و موسیقی جاری در فضای نمایشگاه حالم را بد جوری خوش کرد…
    “عکس نوشت” یک رویداد هنری نیست برای من، اتفاق مهمی است که یک بار دیگر من را به یاد خودم و دغدغه هایم انداخت و دغدغه هایم را به جان روزمرگی!
    در نقد “عکس نوشت” از نگاه یک هنرجوی صاحب اثر، شاید بعضی عکس ها ها قوی تر و بعضی ضعیف تر هستند، شاید بعضی متن هایی که عکس ها را همراهی می کردند، شاعرانه تر و بعضی خبری تر هستند، اما ثمره همنشینی عکس و ادبیات، در تاثیری که من در مقام عکاس و بیننده عکس به دنبال آن هستم، معجونی معجزه آمیز بود… اندیشه، حس خوب و حال خوش… …..

    پاسخ
  • محمد رضا زارع
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ۱۴:۵۰

    عکس نوشت تجربه بی نظیری بود که من در آن شرکت داشتم و درکنار دوستان عکاس پایگاه عکس چیلیک که روایتگر متن و عکس که با هم آمیخته شده بود.
    برای من افتخاری بود که چند فریم از عکسهایم در این گالری به نمایش گداشته شد.
    سپاس فراوان از مدیریت محترم پایگاه عکس چیلیک جناب اقای مهدی سروری که من را در این راه یاری دادند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست