1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکاسی و مالتی مدیا با عنوان «خیرگی» در نگارخانه شمیده

نمایشگاه گروهی عکاسی و مالتی مدیا با عنوان «خیرگی» در نگارخانه شمیده

نمایشگاه گروهی عکاسی و مالتی مدیا با عنوان «خیرگی» عصر روز جمعه دوم آذرماه سال جاری در محل نگارخانه شمیده گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه پنج تن از عکاسان با اسامی: شهرام احمدزاده ترکمانی، امیرمسعود اقارب پرست، زهرا هوشیاری پور، پریسا فهامی و رویا پارسا صاحب اثر هستند.

در متن قاب نخست این نمایشگاه که به قلم یوریک کریم مسیحی آمده است:
افلاطون: “فلسفه از حیرت در ساده‌ترین چیز آغاز می‌شود.”
من، به سادگی می‌نگرم، اما نه بسادگی، و متعجب می‌شوم. چه چیز بهتر از تعجب؟ کدام؟ عجب از دیدن است، دیدنِ سادگی، اما نو، و چه خوشبختند مردمانی که هنوز متعجب می‌شوند. ازین بود شاید که هملت در پاسخِ سرزنشِ مادرش، گرترود، گفت: “چه پسرِ عجیبی که مادرش را متعجب می‌کند!” و خود از این عجیب متعجب نشد!
من از ساده حیران می‌شوم، و حیرت خیره‌ام می‌کند، و خیرِگی از پیرامون می‌کَنَدَم. من کَنده می‌شوم و با ساده می‌روم: من به کاشی می‌نگرم، پیرهن به من می‌نگرد، من به مِه پا می‌گذارم، مِه دربَرَم می‌گیرد، راه° مرا می‌خواند، من به راه می‌روم، خوابگاهِ گِران* چشمک‌ام می‌زند، من پا پس می‌کِشَم، به آینه‌ی بِیضَویِ برفک‌دار فرو می‌روم، در آبِ موج‌دارِ مصوّر غوطه می‌خورم… ساده° مُرَکَّب می‌شود و پیچیده، تا جایی که من پیچیده و مُرَکَّبش بتوانم دیدن.

نمایشگاه گروهی عکس و مالتی مدیا «خیرگی» ساعت ۱۶ روز جمعه ۲ آذر ماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.
سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان ۷ آذر ماه جاری همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه و آثار ارایه شده در آن دیدن کنند.

گالری شمیده در تهران، بلوار میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی(بهروز)، بن بست یکم، شماره۸، طبقه نخست، واحد ۱۲ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
اطلاعیه شماره ۲ دبیرخانه دومین جشنواره ملی عکس نگاران
پسین
نمایشگاه عکس اسحاق آقایی در صوفیای بلغارستان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست