1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس «اربن» در گالری تم

نمایشگاه گروهی عکس «اربن» در گالری تم

 

نمایشگاه گروهی عکس «اربن» به گردانندگی -کیوریتوری- کیارنگ علایی عصر روز جمعه ۱۰ شهریور ماه جاری در نگارخانه تم گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این پروژه نمایشگاهی شاهد نمایش تعداد ۴۶ قطعه تک عکس و ۱ مجموعه عکس هستیم که در اندازه های ۳۰در۴۵ تا ۱۰۵در۷۰ سانتیمتر ارایه می شوند.
دستاورد نهایی این پروژه به صورت یک جلد کتاب در ۷۲ صفحه به طراحی احسان مهدوی منتشر شده است که در روز افتتاحیه رونمایی خواهد شد.
عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه عکس عبارتند از: میلاد اصفهانی، آیدا خودنیا، مهدی دستمرد، حمید دلدار، بهنوش رفیع زاده، سید حمیدرضا سادات فاطمی، الهه سالاران، شادی شوریده، مهلا عربی خوان، کاظم غلامی، فاطمه فخاریان، فاطمه قاسمی نژاد، امیر مبارکی، سجاد مصلی، صالحه موسوی، نیلوفر موسوی و مژده یونس مهاجر.

کیارنگ علایی در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه عکس به عنوان استیتمنت نمایشگاه آورده است: « ما در همین صداها، در همین ترافیک، در همین جای اعجاب انگیز دنیا آمده ایم، همین جایی که شهر می نامیم اش اما غالبا شناخت مان از آن اندک است، جزییات محل زیستن مان را به خاطر نمی سپاریم و گوشه و کنارش را به دقت نمی نگریم. گاهی یادمان می رود که شهر اگر برای ما محل رفت و آمد، محل دیدار و کشف و شهود است، برای عده ای اما سرپناه و خانه است و هستند آدم هایی که مثل گربه های شهری در خیابان ها و پارک ها می خوابند بی آن که مزلت انسانی شان دیده شود. به راستی شهر چه قصه ای دارد؟ چرا آن را پس از فرم بدن انسان، دومین موضوع پرطرف دار عکاسی در جهان می نامند؟ هم زیستی مسالمت آمیز ما در فضاهای کوچک و محدودی که هر روز از طبیعت خالی و خالی تر می شود، چه روشی از زیستن را بر سر ما می ریزد؟ المان های شهری با ما از چه می گویند؟ همه این سوال ها باعث شد تا برای این پروژه گروهی موضوع شهر را در نظر بگیرم و عکاسان جوان این گروه را به خیره گی به شهر مشهد دعوت کنم تا از پس پرسه گردی مجدانه خود در شهر به نشانه های زیستن امروزی، توپوگرافی شهر، خصیصه های شهرنشینی، احساس به خاک، بوم، زادگاه و ریشه نزدیک شوند و شهر را دیگرگونه نمایش دهند. الزاما به دنبال شخصیت خاصی برای روایت زندگی و احوال او نباشند و به بیان ویژگی های فضایی فکر کنند، حضور اشیا را در شهر دست کم نگیرند و به بازنمایی وجوه زیست محیطی و عناصر شهر بپردازند».

نمایشگاه عکس اربن عصر جمعه ۱۰ شهریور ماه جاری در ساعت ۱۷ گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان ۱۸ شهریور ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.
گالری تم در تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات اللهی شمالی، کوچه زبرجد، شماره ده واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «آینه ها و پنجره ها» در ابهر
پسین
نمایشگاه عکس «اولین نگاه» در نگارخانه بوستان تاکستان

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مجموعه عکس هاى مستند شهرى نمایشگاه عکس اربن ، را مجموعه اى از تلاش و مشق عکاسانه ، عکاسان جوانى دیدم
    با اینکه موضوع نمایشگاه نو و متفاوت نبود، بعضعا میان این مجموعه، عکس هاى موفقى که ” خوب دیدن ” و اندکى ” متفاوت دیدن “را خوب مشق کرده بودند، یافتم.
    نکته اى که برایم بسیار قابل تامل بود،
    حضور اعضاى هئیت مدیره انجمن عکاسان و بسیارى از نامداران حوزه عکاسى در بازدید از این نمایشگاه بود.
    هر روزه حداقل در تهران شاهد برگزارى نمایشگاه هاى عکس زیادى از جوانان و هنرجویان عکاسى هستیم اما هیچکدام از اعضاى انجمن عکاسان و یا نامداران عکاسى از این نمایشگاه دیدن نمیکنند.
    این سوال پیش میایید که اعتبار یک نمایشگاه و افتخار حضور انجمن هاى عکاسى براى دیدار از نمایشگ هاى عکس تنها به ” نام ” هاى چون کیارنگ اعلایی هاست؟!
    آیا اعضاى انجمن هاى عکاسى و کسانى که نامدار این حوزه اند و یا نامدارشان مى خوانند،
    وظیفه دیدار و رصد و نقد نمایشگاه هاى عکس که در سطح شهر برگزار مى شود به عنوان نماینده همین جامعه عکاسى ندارند؟ و یا همچنان ” نام ” هاست که اعتبار مى بخشند؟

    پاسخ
  • ابراهیم باقرلو
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۳۶

    عکاسی از کلان شهرها یا همان عکاسی شهری به دلیل تنوع و گستردگی موضوعات علی رقم جذابیت و پتانسیل بالای تصویری، برای عکاسان بسیار چالش بر انگیز است، عکاسی که در این حوزه فعالیت می کند در صورت تحقیق و مطالعات در حوزه های مرتبط از جمله جامعه شناسی می تواند از فرمها و جذابیتهای بصری عکاسانه فراتر رفته و با نگاهی روشنگرانه و نقادانه به مسائل و روابط انسان و فضاها ی شهری بپردازد و به تولید آثاری با کارکردهای گوناگون برسد.
    در نمایشگاه عکس اربن شاهد تلاش عکاسان، کشف و شهودشان در این حوزه هستیم و با همه فراز و فرود ها، (که خصیصه نمایشگاه های گروهی این چنین می باشد) عکسها را می توان در این چهار چوب قرار داد و آن را گام مثبتی برای ورود به این حوزه قلمداد کرد و از دیدن آثار در قالب ارایه ای حرفه ای لذت برد.
    با آرزوی موفقیتهای بیشتر برای عکاسان این نمایشگاه و استاد گرامیشان جناب آقای کیارنگ علایی.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست