1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس «به یاد آقا ابراهیم خان … » در گالری دنا

نمایشگاه گروهی عکس «به یاد آقا ابراهیم خان … » در گالری دنا

نمایشگاه گروهی عکس «به یاد آقا ابراهیم خان عکاس باشی » عصر امروز ۱۸ اسفند ماه جاری در گالری دنا گشایش یافت.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس که به گردانندگی/ کیوریتوری حمید جانی پور برگزار شده ، تعداد ۱۸ تن از عکاسان با ارایه عکس صاحب اثر می باشند.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه گروهی عکس به این ترتیب معرفی شده است: ساسان مویدی، یوریک کریم مسیحى، مهدى منعم، کوروش ادیم، على نیک رفتار، شادى قدیریان، مهدى وثوق نیا، رامیار منوچهر زاده، صمد قربان زاده، رضا موسوى، بابک کاظمى، ابراهیم نوروزى، سیوا شهباز، رضا جلالى، امین طلاچیان، آرش یدالهى، مسعود حاج جعفرى و حمید جانی پور.

در شناسنامه این نمایشگاه عکس از امیر طباطبایی به عنوان مدیر اجرایى و موسیقی تار از میرزا عبدالله نام برده شده است.

نمایشگاه عکس « به یاد آقا ابراهیم خان عکاس باشی » ساعت ۱۶ امروز جمعه ۱۸ اسفند ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
گالرى دنا: میدان فردوسی، خیابان سپهبدقرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، شماره ۴ ، واحد ۲ واقع شده است.
طراح پوستر:استودیو پارسی/فرشید پارسی‌کیا

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکاسی موبایلی « انسان معاصر » در اصفهان
پسین
با حضور دبیر دوسالانه، نمایشگاه عکس سرمایه اجتماعی گشایش یافت

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • “به یاد آقا ابراهیم خان عکاس باشی” ایده ای خلاقانه و جذاب برای یک نمایشگاه گروهی عکس است که به همت حمید جانی پور گردآوری شده است. در این نمایشگاه تجربه های اولین عکاسی، ۱۸ تن از عکاسان به نمایش گذاشته شده بود که هر یک نامی آشنا در جامعه عکاسی هستند.
    در بدو ورود به گالری، متن قاب اول نمایشگاه که به قلم توانا وباسواد و گیرای جناب یوریک کریم مسیحی نوشته شده بود، مخاطب را مجذوب گفتار شیوایی می کند که بیان کامل و جامعی از موضوع نمایشگاه ارائه می دهد. با این توضیح هنرمندانه، آثار را که دیدم، بجز عکس هایی آقایان مسیحی، یداللهی و سیوا شهباز ، بقیه آثار جز اولین عکس های یک نوآموزی که اولین بار دوربین به دست می گیرد نبود، این اشکال در متن آقای مسیحی که از آن به محافظه کاری کهنه کاران یاد شده بود، که در اینجا در انتخاب آثار توسط کهنه کاران کاملا عیان بود. در واقع اکثر عکس ها اولین تجربه های حرفه ای عکاسی عکاسان بودند.
    در چیدمان آثار نمایشگاه، استیتمنت آثار در جای مناسبی نسبت به آثار و نگاه مخاطب قرار نداشت و مخاطب را برای خواندن آثار دچار زحمت می کرد، این شتاب زدگی و عدم دقت در ویرایش وبازنگری نهایی متن ها نیز قابل مشاهده بود.
    نکته قابل تامل حضور عکاسان نام آشنا در این نمایشگاه بود، که نام این عکاسان را در اکثر نمایشگاه های گروهی عکاسی مشاهده می کنیم. دعوت نمایشگاه داران و نمایشگاه گردانندگان و گردآوران آثار از تعداد مشخص و معدودی از عکاسان برای برگزاری نمایشگاه های گروهی، گمان را بر تشکیل مافیای گروهی در جامعه عکاسی تقویت می کند.
    انتظار می رود که جامعه عکاسی اعم از خود عکاسان تا گالری داران، توجه بیشتری به عکاسان جوان و با استعدادی که آثار بسیاری شایسته دیدن دارند، مبذول دارند و کیفیت آثار و توجه به عکاسان گمنام را بر تجارت با “نام های” بزرگ ترجیح دهند.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۰۴ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴

    ایده نمایشگاه ” به یاد ابراهیم خان عکاس باشی” ، به این صورت که هر عکاس می بایست اولین عکس خود را به نمایش می گذاشت، خیلی جالب بود. از آنجایی که عکاسان این نمایشگاه از عکاسان بنام و مطرح کشور بودند، برای تازه کاران جذاب است که اولین عکسهای آنها را ببینند. گرچه بعضی از عکسها به نظر نمی آمد که اولین عکس آنها باشد، شاید قدری سیاست ورزانه و محافظه کارانه برخورد کرده بودند و احتمالا اولین عکس حرفه ای خود را به نمایش گذاشته بودند.
    متن اول نمایشگاه که به قلم زیبای جناب یوریک کریم مسیحی نوشته شده بود، بسیار خواندنی بود و به زیبایی عکسهایی که در شروع کار عکاسی گرفته می شود را توصیف کرده بود. عکسهایی که شاید عکاس آنها فکر نمی کرد که روزی بخواهد به طور جدی به این حرفه بپردازد.
    کاش تصویری از آقا ابراهیم خان عکاس باشی هم در کنار متن گذاشته میشد ، چون جای آن به نظر خالی می آمد.
    متنهایی که در ذیل هر عکس آمده بود گاها غلط املایی و مشکل ویراستاری داشت که شاید به خاطر تعجیل در برگزاری نمایشگاه باشد.
    پس از دیدن این نمایشگاه تشویق شدم که همه عکسهایم را نگه دارم، چراکه حداقل می توانم تغییر نگاه و مدل عکاسی خود را در طول زمان مشاهده کنم و اینکه در شروع عکاسی جسارت بیشتری داریم شاید چون چیزهای زیادی نمیدانیم، خود را محدود به برخی چارچوبها و سیاست ها نمی کنیم.
    به قول جناب یوریک، ای تازه کار! ای کهنه کار! تازه کار بمان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست