1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس «مشق عکس» در نگارستان بهمن

نمایشگاه گروهی عکس «مشق عکس» در نگارستان بهمن

نمایشگاه گروهی عکس از آثار دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر شهر قم با عنوان «مشق عکس» از روز جمعه ۱۲ بهمن ماه جاری در نگارستان بهمن گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس تعداد ۱۴ دانشجوی علاقمند به هنر عکاسی پس از گذراندن دوره آموزش عکاسی توسط نسرین شیخ حسن این مجموعه را برای نمایش آماده کرده اند.

اسامی دانشجویان صاحب عکس در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده است: علی جعفری مقدم، محمد بیروندپور، مهدی اورعی، زهراسادات طباطبایی، امینه سادات میرحمدحسینی، محبوبه کلانتری، فهیمه سلطانی، معصومه اکبری، محدثه اورعی، زهرا ایرانی، زینب ایرانی، بهاره عزتی، حانیه صفری و نرگس اندلیبی انور.

در قاب نخست نمایشگاه گروهی « مشق عکس » به قلم نسرین شیخ حسن می خوانیم: 
در نمایشگاه حاضر که ماحصل کارگاه عکاسی پرتره دانشجویان است ، هرکسی بنا به علائق و دغدغه های خود در کند و کاوی عکاسانه نگاه شخصی خود را در قاب دوربین نمایان کرده است . برخی در فضای دنج و آرام استودیو با سوژه ی خود همدل و همکلام شده و نتیجه ی آن لحظه را با عبور از فیلتر اندیشه و احساس به ثبت رساندند ؛ برخی هم در خانه و اجتماع به تفحص روی دغدغه ی خود پرداخته و آنچه که اندیشه شان را درگیر کرده بود ، به تصویر کشیدند.
علی رغم رویکرد مستند اجتماعی ای که در اغلب کارها حاکم است و عکاسان به مسائل گوناگونی از زندگی بشر امروزی پرداخته اند، برخی کارها سویه ای ذهنی تر دارند . برای مثال در یکی از مجموعه ها ، تاثیرات اجتماع را از نگاه پرسشگر جوانانی که در استودیو عکاسی شده اند می بینیم و یا در برخی، عکاس با آوردن نمادهایی سعی در نمایاندن مفهومی خاص داشته است .در یکی از آثار نیز هنرمند با گسست کامل از عکاسی مستند و در فضایی شاعرانه هویت و چیستی آدمی را به پرسش می گیرد . جان گریسون پایه گذار مستند اجتماعی در سمیناری گفت: « تنها واقعیتی که سرانجام به حساب می آید ، تفسیری است که عمیق باشد مهم این نیست که این تفسیر از طریق استودیو می آید یا عکاسی مستند یا همین طور سالن موسیقی، نکته مهم تفسیر و عمق تفسیر است»

نمایشگاه گروهی عکس «مشق عکس» ساعت ۱۶ در نگارستان بهمن گشایش یافته و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز پنجشنبه ۱۸ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۶ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارستان بهمن در تهران، میدان بهمن، بزرگراه شهیدتندگویان، فرهنگسرای بهمن واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کتاب عکس «۲۲۸» با آثار ۲۲۸ عکاس منتشر شد
پسین
نمایشگاه عکس «ایران، ۴۰ سال پیش» در موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست