1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس « این همانی » در نگارخانه آرته

نمایشگاه گروهی عکس « این همانی » در نگارخانه آرته

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان « این همانی » از روز جمعه ۷ اسفندماه جاری در نگارخانه آرته در تهران گشایش می یابد.
این همانی نگارخانه آرته در متن قاب ابتدای نمایشگاه گروهی عکس « این همانی »( Identification) به عنوان استیتمنت و با قلم نازنین داوری آمده است: تأویل در حوزه فهم علوم انسانی با آنچه اندیشه ی انسان امروزی تولید می کند مرتبط است.

فهم از اجزاء و عناصر درونی جریان زندگی انسان هم عصر ما، مدامأ در چالش فهم موقعیت های اطرافمان میکشاندمان؛ سبب میشود کانون توجه بشویم،استعداد زندگی در دنیای جدید را بیابیم، نابریده از محیطمان به طبیعت و پدیدارهای آن از منظر بیرونی بنگریم و به ناخواسته به خود بگوییم؛ چه شاهکاری است این انسان…

 

من کی هستم؟ من مهمم؟ چگونه با جامعه ام ارتباط می یابم؟ یک شخص بودن به چه معناست؟

 

اینان همان بیشمار پرسش هایی هستند که ماها در تلاش برای پاسخ یافتنشان به وجود یک هویت یا همان بودن در طول زمان یک انسان رسیده ایم.
بدنمان شیءای فیزیکی است در فضا، دارای قد و وزن مشخص، دیده و لمس شونده، ساخته شده از اتم هایی که علم شیمی آنهارا میشناسد، حال آنکه ذهن مان امری غیر فیزیکی است که در فضا قرار نداشته و قابل تشخیص از طریق علم شیمی نیست.
این همانی نگارخانه آرته در تفکر ذهن و مغز یکی شده ی این همانی انگاری، در مقابل دوییتی انگاری مغز و ذهن، رویدادهای ذهنی همان رویدادهای مغزی می شوند و بدین سان انسان فاعل در مقام سوژه به دنبال مشغله همیشگی ذهنش یعنی خود آگاهی با محیطش نه که بیگانه بلکه همسان، یکسان و این همان می گردد.

 

در این همانی های ما، هستندگان از طریق هستنشان در یگانه راه تماس با جهان تصویری به زبان عکس مضمون کامل جهانشان برای انسانی که ذاتی جهانمند دارد را بر ملاکرده؛ در چارچوب مسیر پایدار تصویرشان، برای به دوش کشیدن بار جهان خود ساخته شان آشیانی استوار می کنند.

 

این همانی نگارخانه آرتهورای تمام مصالح بکار رفته در آفرینش این ها، محتوا و ارزشی در آنها نهفته است که هویت و ماهیت شان را تشکیل می دهد. توجه به تمام ابعاد وجود آدمی، اهتمام به شناخت ناخود آگاه فردی، انسانی این همانی، بدون هیچ حد ومرزی ….
اسامی عکاسان به ترتیب حروف الفبا به این ترتیب نام برده شده است: آتوسا آل بویه، مارال اقبالی، نگار تکبیری، هلیا جعفرزاده، گلبانو حقیقت، حسن زکی، سالیا شهریاری، آناهیتا صدری، پریسا کریم زاده، آذین لاری لواسانی و پارسا مهرداد.

 

این همانی نگارخانه آرتهانتخاب عکس ها و راهنمایی صاحبان آثار را نازنین داوری و جمشید حاتم عهده دار بوده اند.

نمایشگاه گروهی عکس « این همانی » ساعت ۱۴ روز جمعه ۷ اسفندماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. سایر علاقه مندان می توانند تا پایان روز ۱۴ اسفند ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این عکس ها دیدن کنند .

 

 

نگارخانه آرته در تهران ، ونک ، خیابان ملاصدرا ، خیابان شیخ بهایی جنوبی ، پایین تر از بزرگراه شهید همت ، بلوار علیخانی ، ۱۲ متری گلستان ، کوچه دوم ، شماره ۳ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تور عکاسی چیلیک در قورتان و کویر ورزنه برگزار شد
پسین
کتابچه‌ « هفت مجموعه‌ عکس مستند » منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست