1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس « به وقت زرد … » در نگارخانه ملل

نمایشگاه گروهی عکس « به وقت زرد … » در نگارخانه ملل

نمایشگاه گروهی عکس « به وقت زرد ، به افق آفتاب » دستاورد نگاه عکاسان همسفر با تور عکاسی چیلیک عصر یکشنبه ۲۹ مهر ماه در نگارخانه ملل گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۲۴ قطعه تک عکس رنگی و سیاه سفید و قاب طراحی شده در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر همراه با موسیقی تلفیقی از طبیعت مزرعه گل آفتابگردان به نمایش گذاشته می شود.

مهدی سروری طراح برنامه و دبیر برگزاری این نمایشگاه عکس در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه به عنوان استیتمنت آورده است:
شخصیت پردازی در ذات نگاه عکاسانه است و عکاس چه در برابر عمارتی قرار بگیرد و چه در برابر نمای رُخی از یک صورت، جریانی از یک سفارش تبلیغی و یا یک شاخه گُل؛ چه تفاوت می کند وقتی بایستی تلاش کند این ذات متکّی به هنر را در جانمایه لایه های درونی عکس جاری کند.
گل آفتابگردان یا همان آذرگون از همان دست موضوع هایی است که سالهاست بسیاری از هنرمندان سعی کرده اند ویژگی های شخصیتی این گیاه زیبا و پر از راز و رمز را کشف کرده و مشهود کنند. شاید تلاش چندین ساله گروه عکاسان همسفر با تور عکاسی چیلیک نیز برگرفته از سعی در برون ریزی همین شخصیت پنهان و مرموز و متعالی این گیاه گل گونه داشته باشد.
در نمایشگاه گروهی عکس « به وقت زرد ، به افق آفتاب » هر عکاس تلاش کرده تا با دریافت های ذهنی خود از برون ریزهای شخصیتی گل آفتابگردان ، گاه! تعریفی فرمالیستی و گاه! سورئال و در پاره ای موارد مواجهه ای کاملا واقع گرایانه با طبیعت موضوع داشته باشد.
شاید شایسته تر این باشد که؛ مجموعه تلاش های مکاشفه گرایانه عکاسان این مجموعه تا آن جایی به هدف رسیده که «هر شاخه گل» از مزرعه آفتابگردان توانسته از طلیعه صبح و با آغاز وقت زرد که رنگ بخشی به گلبرگ های آذرین گل جان می گیرد تا پایان اُفق آفتاب غروب در ذهن و روان و باور عکاس، جاری شده و خود را بازتعریف کند.
این تلاش دلبرانه از سوی موضوع تمام آن چیزی است که در صورت هر نمایی از عکس ها که جستجو کنی، بازیابی یک ایده از همان لایه های مرموز و ناشناخته را می بینی که در طی مسیر زیست به سوی خورشید معنا می یابد، جستجو می کند، روی می گرداند و رنگ می گیرد، سربه زیر و نجیب، طواف نور می کند و … فانی می شود و بقای زیبایی ناب را چنین ساده و ظریف، تداوم می بخشد.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده است: حمیده نظری، امین رحمانی، محمد موسی زاده، نیما خالدی کیا، منصوره حجارمنش، مجتبی محسنی، لیلا داودی، سجاد صادقی، جلال میرزایی، مریم خداوردی، فاطمه سادات حجازی، محمدرضا رحیمی، سمیه هاشمی، اعظم حشمتی، محمدرضا خرازی، سارا اکبری، ندا رهگذر، آمنه عبادی، ابراهیم باقرلو، سارا ابوالصدق، طاهره حیدری، مهدی یوسفی، سهیلا داودی و مهدی سروری .

نمایشگاه گروهی عکس « به وقت زرد ، به افق آفتاب » ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه جاری در محل نگارخانه ملل گشایش یافته و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز شنبه ۵ آبان ماه همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۲۰ و روز های تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه ملل در تهران، بزرگراه آیت ا.. صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس «بیماران سیستیک فیبروزیس» در فرهنگسرای ملل
پسین
کتاب عکس «ناموران کرمان» با عکس های مظفر طاهری منتشر شد

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • حميده-نظرى
    ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۹:۴۴

    من شخصاً نمایشگاههاى زیادى در طول سالهاى زندگى ام رفته ام و اثار و نگاههاى متفاوت در حوزه هاى مختلف هنرى را دیده ام اما اینکه یک نمایشگاه به همت یک بزرگ مرد#مهدى_سرورى به منظور دادن شوق و انگیزه و ارتقاء نگاه هنر اموزان خود برگزار مى نمایند اتفاق بى نظیرى است .ضرب اهنگ این نمایشگاه پندارى با ضربان قلب من هماهنگ شده است و این موجب شوق در من و همچنین کمى اضطراب همراه است زیرا مى دانم که مورد نقدهاى جدى قرار خواهم گرفت.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست