1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس « تنهایی » در نگارخانه هپتا

نمایشگاه گروهی عکس « تنهایی » در نگارخانه هپتا

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان « تنهایی » همزمان با عصر روز جمعه ۹ مهر ماه جاری در نگارخانه هپتا گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه گروهی عکس تعداد ۲۵ قطعه اثر عکاسانه از یازده تن از عکاسان و علاقمندان به عکاسی در اندازه های: ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر و ۹۰ در ۱۲۰ سانتیمتر ارایه شده است.
در متن قاب نخست این نمایشگاه عکس به قلم کورش ادیم به عنوان عکاس معاصر و سامان دهنده ی نمایشگاه آمده است : « تنهایی » چیست ؟  « تنها » کیست ؟ به استناد فرهنگ های فارسی دهخدا و عمید و معین ، « تنهایی » : یگانه بودن ، خلوت و بی یار و همدم بودن معرفی شده که هریک از این مفاهیم وجهی از بار معنایی این لغت را بازگو می کند .
نمایشگاه گروهی عکس « تنهایی » در نگارخانه هپتا از وجوه مثبت با آیند خوش تا وجوه منفی و بدآیند . پس تنهایی هم می‌تواند زمینه‌ساز وضعیت هایی ناخوب باشد وهم مقدمه نیل به کمالات روحی و معنوی . هم می تواند بکاهد و هم بیافزاید . کسانی هستند که آگاهانه و هدفدار سراغ ” تنهایی”  می‌روند، چون از تنها بودن لذت می‌برند، مثل بیشتر عرفا  و صوفیان برخی دانشمندان و هنرمندان و عالمان و شاعران  . تنهایی این گروه را می‌توان «تنهایی مثبت یا سازنده» تلقی کرد. دلیل بسیاری از انسان ها برای پیوستن به جمع هراس از “خود” است . خودی که که در تنهایی بیشترین نمود را در نفس انسانی دارد . وقتی تنها می‌شویم، در واقع نزد خویشتن خویش حضور پیدا می‌کنیم و چون تصویری امیدوارکننده و نشاطآوراز خود نداریم و با خود بیگانه‌ایم، قادر به تحمل و گفتگو با ” خود ”  نیستیم و راهی برای فرار از این وضعیت می‌جوییم و دیگری را به مدد می گیریم . توجه انسان به ماهیت یگانه خود و تنهایی ذاتی و خدادادی و پرداختن به اعماق” درون ”  ، به مرور و آرام آرام موجب آشتی او با خود می‌شود و همین امر همنشینی او با خویش را دلنشین می‌کند و به واقع آدمی را به ” بیرون” کم نیاز یا بی نیاز می کند . هدف این نمایشگاه  بررسی آثار مثبت یا منفی تنهایی در زندگی افراد متعارف جوامع نیست بلکه کنکاشی در معانی پنهان آشکار این وضعیت پارادوکسیکال بشری است . پیشنهادات ارائه شده ی عکاسان این مجموعه نیز متنوع و متفاوت و از طیف ها و نظرگاه های مختلف و گاه متناقض برخواسته است  . اما نقطه اتصال همه ی آثار کنجکاویهایی بصری است که از جستجو و تامل در واژه ” تنهایی ” سرچشمه می گیرد .

عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده اند: کورش ادیم ، مریم آقاجری، آرش ابراهیمی ، مریم اسفندیاری ، اشکان تیرداد ،  هدیه جمشیدیان ،  امیر علیمی ، مرجان محمدی ، سیما میرزایی ، نهال نجاحی و مرتضی یوسفی .

نمایشگاه گروهی عکس « تنهایی » ساعت ۱۶ روز جمعه در گالری هپتا گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت . علاقمندان می توانند تا پایان روز چهارشنبه ۱۴ مهر ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.
گالری هپتا در: تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن بست نیکوشهر، شماره ٣، طبقه همکف واقع شده است.
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس‌ کانون عکاسان انجمن سینمای جوانان چالوس
پسین
نمایشگاه عکس « پرسه های بی عبور » در مرکز قلب تهران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست