1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس « سونات طبیعت » در صداوسیما

نمایشگاه گروهی عکس « سونات طبیعت » در صداوسیما

نمایشگاهی از آثار تنی چند از عکاسان حوزه محیط زیست با عنوان « سونات طبیعت » از روز شنبه ۲۶ دی ماه جاری در نگارخانه کوثر سازمان صدا و سیما برگزار می شود .
در این نمایشگاه که با همکاری دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک(Chiilick.com) برپا می شود تعداد ۳۵قطعه عکس رنگی در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر با موضوع های مرتبط با حوزه مسایل زیست محیطی و طبیعت به نمایش گذاشته می شود .
آثار نمایشگاهی « سونات طبیعت » چکیده ای از مجموعه عکس های نمایشگاهی «نگذاریم! خاطره شود… » و « تنوع زیستی، شریان زندگی » است که چندی پیش به مناسبت گرامی داشت هفته جهانی محیط زیست با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و مشارکت عکاسان فعال در حوزه محیط زیست گردآوری و مهیای نمایش عمومی شد .

مهدی سروری دبیر برگزاری این نمایشگاه ، هدف از نمایش عکس هایی با مضامین محیط زیستی را در برابر نگاه کارشناسان رسانه و مدیران فرهنگی سازمان صداوسیما، تذکری تصویری و تلنگری هنری برشمرد و اظهار داشت: پرداختن به موضوع طبیعت و مضامین محیط زیستی مناسبت و تقویم نمی شناسد.

نمایشگاه گروهی عکس محیط زیست سونات طبیعت صدا و سیما ایشان ضمن تقدیر از متولیان برگزاری این رویداد گروهی ، پشتیبانی از عکاسان جوان صاحب نگاه را در تمامی حوزه های عکاسی به ویژه طبیعت، مستلزم بیک باور عمیق به نیروی جوان دانست و تاکید کرد: نگاه جوان است که فارغ از پرداختن به حواشی، ذات طبیعت را حس کرده و آسیب های دردناک این حوزه را درک می کند. جسارت جوان در انبوه حصارها و آلاینده هاست که زیبایی را به هر بهانه ای به تصویر می کشد و به عکس تبدیل می کند تا برای اهالی تاریخ فردای این سرزمین سندی قوی و گواهی مطمئن داشته باشد.
در بخشی از قاب نخست این نمایشگاه آمده است: عکس های نمایشگاه مستند بوده و رویکردی فرمالیستی و زیبایی شناسانه دارند و اغلب به نمایش جاذبه های گردشگری مناظر و طبیعت و حیات وحش استان های گوناگونی از سراسر کشور همچون: گیلان، کردستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گلستان، هرمزگان، فارس، مازندران، اردبیل، لرستان، اصفهان، مرکزی و … پرداخته است .
اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب است: نیلوفر زارعی، فاطمه(رامش) حسینی لاهیجی، نسرین رستمی، محمدرضا(امید) آقایی، مهری راستقدم، محمدرضا رحیمی، فاطمه سادات(هانیه) حجازی، محمدرضا زارع، سمانه میلانلو، منوچهر(امید) صرامی، زهرا(نهلا) نیاورانی، مریم خداوردی، حسین عصاری، ابراهیم باقرلو، قاسمی، خرازی، خالدی کیا، کاظمی خالدی، موسوی، فاطمه ندیمی، سیدایمان میری، سهیلا(طلا) خانمیرزایی، محمد کیانی، میترا محمدی، حسین خادمی، جواد میرزاپور، فریدرضا صدیقی، سیدعرفان علیپور، نرجس خاتون اندرواژ، معصومه زلیکانی، گل گونه نجفی، رضا بهادری، لادن شجاع، مجتبی محسنی و مهدی سروری.

نمایشگاه گروهی عکس « سونات طبیعت » ظهر روز شنبه ۲۶ دی ماه با حضور مدیران و کارمندان سازمان صداوسیما گشایش یافته و کارمندان سازمان صداوسیما در رده های مختلف می توانند تا پایان روز دوشنبه ۵ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه گروهی دیدن کنند .

نگارخانه کوثر در تهران، خیابان حضرت ولیعصر(عج)، نرسیده به پل بزرگراه شهیدچمران، خیابان استقلال، ساختمان اداری(جام جم) واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
گزارش چهارمین روز « ۱۰روز با عکاسان »
پسین
تور عکاسی چیلیک روز کاری ماهیگیران را مستند کرد

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • دست مریزاد به همت و تلاش های شبانه روزی پایگاه عکس چیلیک.امیدوارم در مسیر حمایت از استعدادهای این مرزو بوم همواره ثابت قدم باشید.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۱۸:۰۳

    پایگاه عکس چیلیک همچنان که در فراهم آوردن شرایط عکاسی و آموزش علاقمندان از جمله برگزاری تورهای عکاسی تلاش میکند،بلکه آنها را در میانه راه رهانکرده و شرایط حضور و فعالیت حرفه ای آنها را با برگزاری نمایشگاههایی از این دست که موجب ایجاد انگیزه و شناسایی عکاسان جوان میشود بوجود می آورد. در حالیکه فعالیتهای هنری در جامعه ما زیاد پشتیبانی نمیشود و برای افراد به تنهایی شاید رسیدن به آن بسیار مشکل و طاقت فرسا باشد پایگاهی مانند چیلیک که خود، مستقل عمل کرده و علیرغم مشکلات بسیاری که در راه کارهای مستقل فرهنگی وجود دارد، با ایمان و متعهدانه در این مسیر ادامه میدهد.
    امیدوارم این فرصتها را مغتنم شمرده و با کمک هم اهداف خود و چیلیک را که جدا از هم نیست، به پیش ببریم و در اعتلای فرهنگ و هنر جامعه مان کوشا باشیم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست