1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس « همراه طبیعت ایران » در نگارخانه برگ

نمایشگاه گروهی عکس « همراه طبیعت ایران » در نگارخانه برگ

نمایشگاه گروهی عکس از تنی چند از عکاسان ایران با عنوان: « همراه طبیعت ایران » با نمایش منتخبی از آثار عکاسان طبیعت و منظره نگار در نگارخانه برگ شهر تهران به نمایش درمی اید.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه گروهی عکس تعداد نه تن از عکاسان با ۲۷ قطعه عکس با موضوع طبیعت ایران با چاپ دیجیتال بر روی کنواس در اندازه ۷۰ در ۱۰۵ سانتیمتر حضور یافته و عکس های خود را در ادیشن دو نسخه ارایه خواهند کرد.
در قاب نخست نمایشگاه عکس «همراه طبیعت ایران» به قلم کریم متقی می خوانیم: در گذر از دوران پستورال (Pastoral) به مدرنیته (Modernity)، همواره طبیعت را ستوده ایم و صنعت را علی رغم رفاهی که همراه آورده، تقبیح می کنیم که بیش از پیش گرفتارمان نیز می کند. به همان اندازه که طبیعت را زیبا دانسته و تمجید می کنیم، زندگی صنعتی و مدرن را نیز زیبا تلقی می کنیم، زیبایی اش اغواگر است و ناچار مصیبتش را هم تحمل می کنیم.
در دهه های پیش تر با طبیعت اُخت بودیم و پنجره های اتاق ها را بزرگ تر می ساختیم تا نور طبیعیِ کافی داشته باشیم و طبیعت را در سایز بزرگ ترِ آن ببینیم. عصر صنعت و مهم تر از آن، اقتصاد اقتضا می کرد که پنجره ها کوچک تر و کوچک تر شده و در نتیجه طبیعتِ بیرون نیز منظری هرچه کوچک تر پیدا کرد.
در دهه های پیش که به اقتضای صنعت و اقتصاد پنجره ها را نیز از دست دادیم، برای جبران مافات به تابلوهای نقاشی و عکس ها پناه بردیم. اما دیری نگذشت که عصرِ صنعت و اقتصاد وادارمان کرد تا تابلوها و عکس ها را نیز در سایز کوچک تر در دیوار اتاق هایمان بیاویزیم.
اکنون که جهان و زندگی مان مجازی تر شده، ناگزیر و ناگریز، طبیعت محیط مان را مجازی دیده و مجازی ثبت می کنیم، و برای نسل های آتی نیز به طور مجازی به ارث می گذاریم.
اما هر طور که باشد، تعلق خاطرِ انسان به طبیعت، همواره ابدی و ازلی است. باشد که این نمایشگاه مرثیه ای باشد برای فقدان طبیعتِ در حال انقراض.


مسئولیت نمایشگاه گردانی این مجموعه را فرشید احمدپور عهده دار است.
اسامی عکاسان صاحب عکس در نمایشگاه عکس همراه طبیعت ایران به این ترتیب معرفی شده است: کریم متقی ، عباس عربزاده ، بردیا سعادت ، علی شکری ، علیرضا دروچی ، پیمان حامدی بهتاش، سونا مویدزاده ، مسعود طالبی ، وحید دل سعید ، فرشید احمدپور .
عکاسان شرکت کننده در این نمایشگاه هر یک با ارائه ٣ قطعه عکس از طبیعت ایران در این رویداد حضور یافته اند.
نمایشگاه عکس «همراه طبیعت ایران» ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ٢٢ آذر ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه به جز روزهای تعطیل، از ساعت ١٠ تا ١٨ از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.

نگارخانه برگ در تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان جمالی شرقی، عمارت عین الدوله واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نگاه های برتر تور عکاسی « طبیعت پاییزی » معرفی شد
پسین
نمایشگاه عکس «در همین حوالی» در نگارخانه ایده پارسی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست