1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس « ۴نسل/۴نگاه » در گالری استاد لرزاده

نمایشگاه گروهی عکس « ۴نسل/۴نگاه » در گالری استاد لرزاده

نمایشگاه گروهی عکس « ۴نسل/۴نگاه » آثار محمد نوروزی و هنرجویان عکاسی ایشان عصر روز چهارشنبه ۵ تیرماه جاری در گالری لرزاده مجموعه فرهنگی هنری صبا برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس محمد نوروزی به عنوان مربی و پیشکسوت عکاسی با ۶ قطعه عکس و سایر هنرجویان با ۲۰ قطعه عکس با مضمون اجتماعی در این نمایش صاحب اثر هستند.

در متن مربوط به قاب نخست این نمایشگاه عکس که در کارت دعوت نمایشگاه نیز بدان پرداخته شده است، به قلم محمد نوروزی آمده است: «به دوسال پیش ودر کلاس عکاسی مستند در دانشگاه علامه،به دانشجویان قولی داده بودم که در اولین فرصت تعدادی از عکس های قصه دار و منتشر نشده را به معرض دید بگذارم.
توفیقی حاصل شده تا به اتفاق همان دانشجویان بتوانم ۴عکس از جنگ هشت ساله را برای اولین بار و به همراه آثار تولید شده شش نفر از دوستان عزیزم،در قالب نخستین نمایشگاه عکس گروه عکاسان ۲.۸ و با عنوان ۴نسل/۴نگاه را به روی دیوار ببریم».

نمایشگاه گروهی عکس « ۴نسل/۴نگاه » ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۸ گشایش یافته و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت.
سایر علاقمندان می توانند ظرف روز پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روز جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ می توانند از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.

نگارخانه استاد لرزاده در تهران، خیابان ولی عصر(عج)، تقاطع خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، مجموعه فرهنگی وهنری صبا واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
دوره آموزشی عکاسی کودکان و نوجوانان در «چیلیک» برگزار می شود
پسین
نمایشگاه عکس «صدای سپید» در گالری هنر بابل

به تازگي منتشر شده

۴ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۰۷ تیر ۱۳۹۸ ۰۱:۵۱

    نمایشگاه گروهی ۴ نسل/ ۴ نگاه با ۲۲ قاب افقی و ۴ قاب عمودی به صورت رنگی و سیاه و سفید از موضوعات مختلف اجتماعی، هر کدام همراه با یک کپشن، برگزار شده است.
    نمایشگاهی از آثار هنرجویان عکاسی جناب محمد نوروزی که خود ایشان نیز همانطور که در بیانیه اول نمایشگاه گفته شده ۴ عکس دیده نشده از جنگ هشت ساله به همراه دو اثر دیگر ارائه کرده اند. دیدن آثاری از هنرجویان بعد از گذراندن یک ترم عکاسی از این جهت بسیار خوشایند بود که با همت و انگیزه و پشتکار، آموخته های عکاسانه خود را ارائه داده اند.
    موضوع نمایشگاه بسیار کلی است. گرچه گفته شده در قالب مضمون اجتماعی اما موضوعات بسیار پراکنده و دور از هم است و هیچگونه انسجامی در این زمینه ندارد اما همین گوناگونی نیز حاکی از تلاش هنرجویان برای ثبت های متفاوت و تجربه کردن در این عرصه است. عکسهای دوران جنگ بسیار با ارزش هستند و آن دوران را از زوایای مختلف مستند و ماندگار کرده اند. عکسهای دیگر ،موضوعات مختلف داشتند و از جاهای مختلف ایران و یک مورد استانبول عکاسی شده بود، برخی در کشف موضوع موفق بودند، برخی ترکیب بندی و کمپوزیسیون خوب اثر جلب توجه می کرد.برخی نگاه جسورانه اما به نتیجه نرسیده داشتند و یا در استفاده مناسب از ابزار بعضا موفق بودند یا نبودند.
    قسمتی از نمایشگاه که اکثر کارها از آن ناحیه مجروح است، بخش کپشن عکسها است که اکثرا یا با عکس غیر مرتبط است و یا اینکه آنچه در کپشن گفته شده نه چیزی از عکس را آشکار می کند و نه حس جدیدی بوجود می آورد،همان چیزی که درعکس میبینیم دوباره بازگو شده است.
    جسارت و فروتنی استادی که عکسهای خود را برای تشویق هنرجویانش کنار آثار آنها به نمایش میگذارد بسیار ستودنی است. امیدوارم که بازهم نمایشگاهها و آثار دیگری از این هنرجویان پرتلاش ببینیم.

    پاسخ
  • اعظم حشمتى
    ۰۷ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۳۴

    از در نمایشگاه که وارد مى شوى شور و هیجان و اشتیاق و انگیزه عکاسان جوان نمایشگاه و حضور مهربان و صمیمى عکاسان پیشکسوت پیش از عکس ها به استقبالت مى آید و این انگیزه دیدار و لذت عکس دیدن رو دو چندان مى کند.
    محمد نوروزى عکاس جنگ عکس هایى از دوران جنگ را که در ابتداى دوران جوانى و عکاسى اش گرفته است با کوله بارى از تجربه در کنار عکس هاى عکاسان جوانى که در ابتداى راه آموختن هستند به نمایش گذاشته است،
    عکس هاى نمایشگاه برآمده از یک دوره آموزش عکاسى مستند است که انگیزه ایجاد گروه و تفکر نمایشگاه شده است.
    عکاسان این نمایشگاه با حمایت محمد نوروزى اولین گام پس از ثبت و مشق عکس که همانا ارائه است را برداشته اند، تا ثبت ها و مشق هاى آموزه هایشان را در معرض قضاوت و دیده شدن قرار دهند.
    عکس هایى که با توجه به دوره زمانى یادگیرى و عکاسى عکاسانشان مشق هاى قابل قبولى بودند.
    امید آن می رود که گام های بعدی شان را با رهنمودهای کارشناسانه و اصولی ، منسجم و آگاهانه تر بردارند تا موفقیت شان در امر عکاسی هرچه زیباتر نمود کند.

    پاسخ
  • صبرا رئیسی
    ۰۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۸

    همراه با تنی چند از دوستان # پایگاه_عکس_چیلیک از نمایشگاه عکس ۴نسل/۴نگاه دیدن کردیم.

    این نمایشگاه مجموعه ای است از ۶ عکس از آقای محمد نوروزی که به گفته خود ایشان عکسهایی است قصه دار از جنگ ایران و عراق که تا به حال منتشر نشده است، به همراه عکسهایی از هنرجویان ایشان که به تازگی به هنر عکاسی روی آورده اند.

    پیگیری و علاقه مندی و شور و هیجان در تک تک هنرجویان حاضر در نمایشگاه و صاحب اثر دیده میشود و گویا انگیزه ای شده است برای آقای نوروزی تا این نمایشگاه را به همراه برخی آثار خود برگزار کنند.

    قطعا انرژی و علاقه مندی هنرجویان تازه کار این نمایشگاه، بینندگان را برای دیدن آثارشان و تامل در آنها مشتاقتر میکند.

    به تلاش بیشتر هنرجویان عزیز و دیدن آثار قوی تر و عکس نوشت های تخصصی از ایشان در آینده امیدوار هستیم.

    بی شک آثار و تلاش این دوستان در مراحل اولیه ورود به دنیای عکاسی قابل تقدیر است.

    پاسخ
  • ندا رهگذر
    ۰۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۸:۵۲

    در بدو ورود به نمایشگاه با استقبال گرمِ عکاس پیشکسوتِ جنگ جناب محمد نوروزی و همچنین عکاسان پر انرژی و جوان روبرو شدیم.
    جناب نوروزی پس از معرفی عکاسان جوان ، در مورد نحوه شکل گیری این گروه و انگیزه برگزاری نمایشگاه توضیحاتی دادند، که موجب شد انگیزه مان برای دیدن عکس ها بیشتر شود.
    این نمایشگاه اولین ارائه عکاسان جوان و مشتاقی بود که یک دوره آموزش عکاسی مستند تحت نظر محمد نوروزی گذرانده و با راهنمایی و راهبرد ایشان آثارشان انتخاب و به نمایش گذاشته شده بود.
    چند فریم از عکس های جناب نوروزی، مربوط به دوران جنگ که ایشان در زمان جوانی ثبت کرده اند نیز در کنار تک عکس های هنرجویان به نمایش درآمده بود
    و چه زیبا که یک عکاس پیشکسوت و با تجربه در کنار اولین مشق های هنرجویان اش، آثارش را به نمایش می گذارد.
    تک عکس های عکاسان جوان با توجه به دوره ای که گذرانده اند و تعداد جلساتی که آموزش دیده اند قابل قبول بود
    ولی امیدوارم با تلاش و پیگیری های مداوم تر و دقیق تر در آینده شاهد ثبت های موفق تری از این عکاسان مشتاق و با انگیزه باشیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست